PEZHVAKEIRAN.COM شاهو صادقی، فعال کارگری جهت اجرای حکم به زندان منتقل شد
 

شاهو صادقی، فعال کارگری جهت اجرای حکم به زندان منتقل شد

شاهو صادقی، فعال کارگری ساکن کامیاران که پیش‌تر از بابت برگزاری مراسم روز جهانی کارگری به سه ماه و یک روز زندان محکوم‌شده بود، امروز جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان منتقل شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز چهارشنبه ۲۸ آذرماه ۹۷، شاهو صادقی، فعال کارگری جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان کامیاران منتقل شد.
 
این فعال کارگری در روز ۱۲ مهر ۱۳۹۵ به اتهام “برگزاری مراسم اول می، روز جهانی کارگر” و “تبلیغ علیه نظام” از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به نود و یک روز حبس محکوم‌شده بود.
 
شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان، به ریاست مصطفی طیاری این حکم را عیناً تأیید کرد.
 
روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، ماموران امنیتی پس ورود به منزل پدری شاهوصادقی و پس از تفتیش منزل او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.
 
شاهو صادقی به همراه پنج فعال کارگری اهل کامیارانی به نام‌های دلنیا صبوری، مهرداد صبوری، امید احمدی روژین ابراهیمی و آرام محمدی، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به احکام زندان محکوم شد.
 
مهرداد صبوری و امید احمدی هم پرونده شاهو صادقی هرکدام به یک سال زندان و آرام محمدی به سه ماه و یک روز زندان به اتهام “برگزاری اول می، روز جهانی کارگر” و “تبلیغ علیه نظام” محکوم شدند.
 
حکم این افراد نیز از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان، به ریاست مصطفی طیاری عیناً تاید شد.
 
لازم به توضیح است که حکم یک‌سال زندان روژین ابراهیمی و دلنیا صبوری که از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج صادرشده بود در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر به سه روز حبس کاهش یافت.
 
روز گذشته سه شنبه ۲۷ آذرماه ۹۷ آرام محمدی، نیز جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان منتقل شد.
 
اول ماه می برابر با ۱۱ اردیبهشت خورشیدی به عنوان روز جهانی کارگر برگزیده شده است و در اغلب کشورها تعطیل و با تجمع و مراسم کارگری همراه است.
 
جمهوری اسلامی ایران علیرغم آزادی برگزاری تجمعات در قانون اساسی، اجازه اجرای مراسم کارگری را به تشکل‌های مستقل و فعالان کارگری نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع نیز با احضار یا بازداشت آنان و اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی آنان را مورد تعقیب قضایی قرار می‌دهد.

منبع:پژواک ایران