PEZHVAKEIRAN.COM ماموران امنیتی باردیگر سپیده قلیان را همراه برادرش بازداشت کردند
 

ماموران امنیتی باردیگر سپیده قلیان را همراه برادرش بازداشت کردند

جمال حیدری، وکیل مدافع سپیده قلیان، فعال اجتماعی در استان خوزستان از بازداشت دوباره موکلش خبر داد. ماموران امنیتی جمهوری اسلامی صبح یکشنبه ۳۰ دی، قلیان را که آبان امسال همراه با کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده بود، در محل سکونتش دستگیر کردند.
به گفته حیدری، برادر سپیده قلیان نیز همراه او بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شده است. قلیان شامگاه شنبه ۲۹ دی پس از پخش یک برنامه تلویزیونی تحت عنوان «مستند طراحی سوخته» که اعتراف اجباری او و اسماعیل بخشی را پخش کرد، در توئیتر نوشت: «این تصاویری که از من پخش شد گواه دیگری در اثبات حرف‌هایم مبنی بر شکنجه شدن در طول مدت بازداشتم بود. جدی‌تر از قبل به پیگیری شکنجه شدنم خواهم پرداخت و حالا که اعترافاتم پخش شد خواهان علنی برگزار شدن دادگاهم هستم».
او پیش از این نیز از شکنجه خودش و اسماعیل بخشی در دوره بازداشت پرده برداشته بود. مقام‌های قضایی و دولتی جمهوری اسلامی اما هرگونه شکنجه را تکذیب و بخشی را به «برخورد قضایی» تهدید کردند. جمهوری اسلامی در ادامه تلاش برای انکار شکنجه بازداشت شدگان مرتبط با اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه در یک برنامه تلویزیونی، معترضان را به ارتباط با گروه‌های خارج از کشور مرتبط دانست.

 

منبع:رادیو زمانه