PEZHVAKEIRAN.COM اتحادیۀ اروپا خواستار تجدیدنظر فوری در حکم نسرین ستوده شد
 

اتحادیۀ اروپا خواستار تجدیدنظر فوری در حکم نسرین ستوده شد

اتحادیۀ اروپا محکومیت نسرین ستوده، وکیل و حقوقدان ایرانی، "به دست کم هفت سال زندان" را شدیداً محکوم کرد و خواستار "تجدید نظر" در حکم دادگاه انقلاب تهران شد.

به گزارش رادیو فرانسه، سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، با انتشار بیانیه ای حکم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه علیه خانم ستوده را "تحولی نگران کننده" توصیف کرد و افزود که "خانم ستوده برندۀ جایزۀ ساخاروف اتحادیۀ اروپا در بی قانونی و با نقض ابتدایی ترین حقوق متهم به طور غیابی محاکمه و محکوم شده است."

سخنگوی فدریکا موگرینی سپس تأکید کرده که اتحادیۀ اروپا خواستار تجدید نظر فوری در محکومیت خانم نسرین ستوده و همسر او رضا خندان شده که در ژانویه گذشته به شش سال زندان محکوم شد.


در این بیانیه، اتحادیۀ اروپا از رژیم جمهوری اسلامی ایران خواسته است که حق رضا خندان و نسرین ستوده را برای درخواست تجدید نظر در احکام خود رعایت کرده و محترم شمارد.

اتحادیۀ اروپا به حکومت تهران یادآور شده که "حق راهپیمایی آرام و آزادی بیان فارغ از خشونت بنیادهای پیمان بین المللی حقوق مدنی و سیاسی را تشکیل می دهند که دولت ایران از جمله امضاکنندگان آن است."

وزیر خارجه آلمان: برای آزادی نسرین ستوده تلاش خواهیم کرد

دویچه وله: هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان محکومیت نسرین ستوده را "غیرقابل درک" خوانده و از ایران خواسته تا این وکیل دادگستری و فعال سرشناس حقوق بشر را آزاد کند. هایکو ماس با انتشار پیامی در توییتر نوشت آلمان در آینده در تماس با مقام‌های ایران برای آزادی او تلاش خواهد کرد. 

بربل کوفلر، مسئول امور حقوق بشر دولت آلمان نیز خواستار آزادی نسرین ستوده شد. 

 

منبع:پژواک ایران