صدور حکم ۸ و نیم سال زندان برای یک فعال مدنی

 


۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه ای، «آرشام (محمود) رضایی»، کارگر شهرداری، سرپرست خانواده و یکی از فعالان مدنی بازداشت شده در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۷ را به ۸ و نیم سال حبس تعزیزی محکوم کرد. 

به گزارش ایران وایر، او همراه با دو تن ااز دوستانش به نام‌های «محمد حسین‌زاده» و «مجید حسینی» در خیابان انقلاب  تهران بازداشت شدند. آرشام رضایی پس از بازداشت در بلاتکلیفی در بند چهار زندان اوین نگهداری می شد و تلاش های خانواده اش برای تبدیل قرار بازداشت به وثیقه بی نتیجه ماند.

این فعال مدنی در پی صدور حکم بدوی  از سوی دادگاه انقلاب، از بند چهار زندان اوین اقدام به نوشتن نامه سرگشاده ای خطاب به مردم ایران کرده است. متن کامل این نامه که در اختیار ایران وایر قرار گرفته است به شرح زیر است:

به نام خالق من، خدای وطنم ایران. 
️با درود بر همهٔ هموطنان عزیز
پیشاپیش فرا رسیدن نوروز و سال نو را به همهٔ هموطنان عزیزم تبریک می‌گویم و امیدوارم سال خوبی برای ایران زمین مان باشد.  از همهٔ کسانی که در این مدت به یاد من کمترین بودند و در کنار خانواده‌‌ام بوده‌‌اند و آنها را تنها نگذاشتند کمال تشکر را دارم.  امیدوارم روزی بتوانم محبت تک تک شما عزیزان را جبران نمایم. 

امروز در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌‌ای به «هشت سال و نیم» حبس تعزیری محکوم شدم. . تنها یک سوال دارم آیا این قساوتی که در حق من شده، در حق دزدان و چپاول گران سرزمین مادری‌‌ام نیز شده است!؟ 

 تنها گناه من به عنوان یک شهروند معترض به وضع معیشتی جامعه فقط اعتراض مدنی و صلح آمیز بوده است. . به چه دلیل و با تکیه بر چه عدالت و قانونی در حق من اینگونه ظلم شده است!؟ از همهٔ مردم می‌خواهم صدای من و هم نسلان در بندم باشند. ️ در پایان هم سالی سرشار از عدالت و قانونمندی برای دستگاه قوه قضائیه آرزومندم. 

فعال مدنی
محمود (آرشام) رضائی
۲۵ اسفند ۱۳۹۷
بند ۴ زندان اوین

منبع:پژواک ایران