PEZHVAKEIRAN.COM احضار مجدد «حسین رونقی ملکی» توسط دادیار اجرای احکام اوین
 

احضار مجدد «حسین رونقی ملکی» توسط دادیار اجرای احکام اوین

حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر بار دیگر برخلاف قانون توسط دادیار اجرای احکام زندان اوین احضار شد.

حسین رونقی ملکی که پیش از این با گواهی سازمان پزشکی قانونی و بدلیل عدم تحمل کیفر و با تایید مراجع مربوط تا زمان تبدیل مجازات بیرون از زندان به سر می‌برد، توسط دادیار اجرای احکام زندان اوین، برخلاف ماده ۵۰۲ آیین دادرسی کیفری و در تضاد با قوانین جاری کشور، روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت به اجرای احکام زندان اوین احضار شده است.

این احضار غیرقانونی در حالی رخ داده که بر اساس ماده ۵۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری اجرای احکام زندان اوین پیش از این باید در خصوص تبدیل مجازات این زندانی سیاسی اقدام می‌کرد اما تاکنون هیچ اقدامی در راستای احیای حقوق این زندانی بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری از سوی این مرجع صورت نگرفته است. همچنین این مرجع مانع اجرای حکم عفو عمومی رهبری که سال ۱۳۹۵ شامل حال زندانیان بیمار مورد تایید پزشکی قانونی شده بود شده است.

«حسین رونقی» روز ۳۱ فروردین‌ماه از ورود مأموران وزارت اطلاعات به منزل خود خبر داده بود و نوشته بود (https://t.me/sedaiemardom/36823): امروز صبح چند نفر با شاه‌کلید وارد خانه شدند، گفتند مامور اطلاعات هستند به زور و با تهدید مرا سوار ون کردند. ادعا می‌کردند که بخاطر پرونده‌ام و پاره‌ای از توضیحات باید برویم بازپرسی اوین!
در راه توی ماشین کاغذی رو آوردن من امضا کنم و نکردم، با ضرب‌وشتم و شوکر برقی سعی داشتند من را وادار به امضای آن کاغذ از سوی آقای دکتر... بکنند! که نشد! وقتی دیدند که امضا نمی‌کنم شروع کردند تهدید و داستان‌سرایی و در نهایت بعد نزدیک دو ساعت من رو در خیابانی پیاده کردند! با اینکه یکی از آن‌ها لباس پلیس بر تن داشت و ادعای مامور امنیتی بودن می‌کردند آنچه مسلم بود مامور نبودند.

منبع:پژواک ایران