PEZHVAKEIRAN.COM هم‌بند شیرمحمدعلی: قاتلین تهدید کرده بودند، مسئولین زندان هم در جریان بودند
 

هم‌بند شیرمحمدعلی: قاتلین تهدید کرده بودند، مسئولین زندان هم در جریان بودند

هم‌بند شیرمحمدعلی: قاتلین تهدید کرده بودند، مسئولین زندان هم در جریان بودند


یک هفته پس از قتل علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی در زندان فشافویه، یکی از هم‌بندی‌های پیشین او در نامه‌ای اعلام کرده که قاتلین دارای سابقه خونریزی در بند بوده و مسئولین زندان هم می‌دانستند که این دو نفر پیشتر تهدید به انجام این قتل کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، برزان محمدی در نامه‌ای که سه‌شنبه ۲۸ خرداد منتشر شده اعلام کرد علی‌رغم آگاهی مسئولین زندان از امکان این قتل، آن‌ها درست در زمان اجرای نقشه، در بند زندانیان سیاسی و زندانیان خطرناک را همزمان باز گذاشتند و مقدمات این قتل را فراهم کردند.

روز دوشنبه، سازمان زندان‌های ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود «تعمیرات سیستم بهداشتی و باز شدن در بند متهمان سیاسی و امنیتی» موجب دسترسی قاتلین و کشته شدن او شده است. وکیل این زندانی سیاسی نیز نسبت به «عدم رعایت اصل تفکیک جرائم» در زندان انتقاد کرده بود.

محمدی با نام بردن از دو قاتل شیرمحمدعلی اضافه می‌کند که آن‌ها زندانیان خطرناکی‌اند که مدتی خواستار بازگشت به زندان‌ رجایی‌شهر بودند تا در آن‌جا از طریق ادامه «کلاه‌زنی» درآمد داشته باشند.

به گفته او «این دومین باری بود که این دو شرور در داخل سوئیت خون می‌ریختند».

او نوشته است در زمانی که همراه با شیرمحمدعلی اقدام به اعتصاب غذا کرده بودند، مسئولین زندان به آن‌ها اخطار دادند که پایان این حرکت آن‌ها «مرگ» است.

شیرمحمدعلی،‌ ۲۱ سال سن داشت و در تیرماه  ۱۳۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی و با اتهام اهانت به رهبری، اهانت به بنیان‌گذار انقلاب، تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات به ۸ سال زندان محکوم شده بود.

منبع:پژواک ایران