PEZHVAKEIRAN.COM عفو بین‌الملل شلاق‌زدن «پیمان میرزا زاده» خواننده کرد اهل ارومیه را محکوم کرد
 

عفو بین‌الملل شلاق‌زدن «پیمان میرزا زاده» خواننده کرد اهل ارومیه را محکوم کرد

 

یک مقام سازمان عفو بین‌الملل اجرای حکم شلاق «پیمان میرزا زاده»، خواننده کرد اهل ارومیه را محکوم کرد و گفت او یک زندانی عقیدتی است که فقط بخاطر استفاده از حق آزادی بیان‌اش زندانی شده است و مقامات ایران باید او را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند.

فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه در سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه ۱۰ مرداد، ضمن محکوم کردن حکم شلاق پیمان میرزا زاده اعلام کرد که «هیچ توجیهی برای شلاق زدن انسان‌ها وجود ندارد. مجازات شلاق مصداق شکنجه است و بر اساس قوانین بین‌المللی یک جنایت محسوب می‌شود. حکومت ایران با توجه به عضویت در میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی ایران قانونا مکلف است تا این مجازات و انواع دیگر مجازات‌های بدنی مانند قطع اعضای بدن و کور کردن چشم را لغو کند.»

این جوان خواننده پیشتر از سوی شعبه ۱۱۰ دادگاه عمومی ارومیه به اتهام شرب خمر و اجرای آهنگ‌های حماسی با لباس کردی در یک جشن ازدواج در کردستان ترکیه به دو سال زندان و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

پیش از این یک منبع مطلع به صدای آمریکا گفت او در حالیکه در زندان ارومیه نگهداری می‌شود روز یکشنبه برای اجرای حکم ۱۰۰ ضربه شلاق به شعبه چهارم اجرای احکام دادگاه عمومی ارومیه منتقل شد.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، پشت پیمان میرزا زاده بعد از اجرای حکم شلاق به شدت خونین و کبود شده و آثار آن کاملا مشخص است. این خواننده کرد زندان پس از اجرای این حکم با نوشتن نامه‌ای در اعتراض به اجرای حکم شلاق و حکم دو سال زندان که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام برای او صادر شده، دست به اعتصاب زده است.

این اولین بار نیست که این خواننده کرد دست به اعتصاب غذا زده است، او پیش از این روز ۱۲ فروردین سال جاری به همراه پانزده زندانی سیاسی کرد دیگر در زندان‌های ایران در همبستگی با زندانیان سیاسی کرد زندان‌های ترکیه و در همبستگی با لیلا گوون، قانونگذار حزب دموکراتیک خلق، به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا زدند.

منبع:صدای آمریکا