PEZHVAKEIRAN.COM حکم ۳۰ سال حبس امیرسالار داودی، وکیل دادگستری قطعی شد
 

حکم ۳۰ سال حبس امیرسالار داودی، وکیل دادگستری قطعی شد

خبرگزاری هرانا – مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع امیرسالار داودی، از قطعی شدن حکم ۳۰ سال حبس موکلش خبر داد. آقای داودی در خردادماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب تهران به ۳۰ سال حبس تعزیری و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شده بود. ترک همدانی با اعلام این خبر گفته است از این میزان مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس از بابت اتهام تشکیل گروه تلگرامی قابل اجرا است. آقای داودی از آبان‌ماه ۹۷ در زندان اوین در بازداشت به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۸ مردادماه ۱۳۹۸، مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع امیرسالار داودی طی یادداشتی در صفحه کاربری خود در توییتر از قطعی شدن حکم اولیه موکلش خبر داد.

آقای ترک همدانی در این یادداشت نوشت: “امروز مطلع شدم که حکم ۳۰سال زندان (۱۵سال قابل اجرا) امیرسالار داودی، وکیل محترم دادگستری قطعی شده است. تمام تلاش حقوقی و قانونی را بکار خواهیم بست تا با استفاده از اختیارات رییس قوه قضاییه و دادستان تهران این حکم نقض شود”.

امیرسالار داودی در تاریخ ۱۱ خردادماه بر اساس حکمی که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران علیه وی صادر شد به ۳۰ سال حبس تعزیری و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شد که از این میزان، مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس قابل اجرا خواهد بود.

از جزئیات دادنامه صادره توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و عناوین کامل اتهامی مربوط به ۳۰ سال حبس تعزیری کماکان اطلاع دقیقی در دست نیست هر چند همسر آقای داودی پیشتر اعلام کرده بود مدت ۱۵ سال از این محکومیت بابت راه اندازی یک گروه تلگرامی صادر شده است.

این وکیل دادگستری روز دوشنبه ۱۳ خردادماه ۹۸، پس از گذشت ۱۹۰ روز از زمان بازداشت، از بازداشتگاه حفاظت قوه قضاییه به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

در خردادماه سال جاری فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین الملل در واکنش به صدور حکم ۳۰ سال زندان و ۱۱۱ ضربه شلاق آقای داودی، وکیل دادگستری با “حیرت انگیز و بی رحمانه” خواندن این حکم سنگین، گفت که “راه‌اندازی یک کانال تلگرامی برای افشای نقض حقوق بشر جرم نیست. مقامات ایرانی باید بلافاصله و بدون قید و شرط او را آزاد کنند.” وی تاکید کرد “امیرسالار داوودی آشکارا به خاطر دفاع از حقوق بشر مورد مجازات قرار گرفته است”.

لازم به اشاره است امیرسالار داودی در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. مامورین پیش از بازداشت دفتر کار و منزل وی را مورد تفتیش قرار داده و تعدادی از پرونده‌ها و وسایل شخصی وی را نیز ضبط کرده بودند.

در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، وحید مشگانی فراهانی وکیل مدافع این وکیل دادگستری درباره‌ی اتهامات نسبت داده شده به داودی گفت: حدود ۸ تا ۹ اتهام به ایشان نسبت داده شده است. از جمله تشکیل گروه برای براندازی نظام، همکاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب، توهین به مقامات و رهبری و چند اتهام دیگر که دو پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شده است.

منبع:پژواک ایران