دستکم پنج زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز چهارشنبه دستکم ۵ زندانی متهم به “قتل” در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. این زندانیان طی روزهای گذشته جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی منتقل شده بودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه دیروز چهارشنبه ۱۶ مردادماه ۹۸، حکم اعدام پنج زندانی در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.
هویت این پنج زندانی “محمدرضا شکری از بند ۱ سالن ۳، یوسف ذاکری از اندرزگاه ۱، مجید عربعلی از اندرزگاه ۵ سالن ۱۳، حسین پنجه مریم از اندرزگاه ۱ و بهرام ترک از اندرزگاه ۷ سالن ۲۰ زندان رجایی شهر کرج” توسط هرانا احراز شده است”.
این زندانیان پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده و در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌بردند. آنها طی روزهای اخیر همراه با چند زندانی دیگر جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی این زندان منتقل شده بودند تعداد دیگری از این زندانیان با اخذ مهلت از اولیای دم به بند بازگردانده شدند.
لازم به ذکر است که اعدام این زندانیان تاکنون از سوی رسانه‌های رسمی داخل ایران اعلام نشده است.
بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.
بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸) دست‌کم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۱۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۶ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.
بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

منبع:پژواک ایران