اعتصاب غذای محمد نجفی وکیل زندانی در زندان اراک

 

استان وایر- به دنبال انتشار فایل صوتی محمد نجفی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اراک در انتقاد از خامنه‌ای، وی به  قرنطینه این زندان تبعید شده است. منابع خبری گزارش داده‌اند وی پس از انتقال اعلام اعتصاب غذا کرده است.

آقای نجفی که به دلیل اتهامات وارده پرونده مختلف مجموعا به ۱۹ سال حبس تعزیری محکوم شده، هم اکنون در زندان اراک در حال تحمل حبس است. او وکیل بسیاری از پرونده‌های سیاسی و افشاکننده مرگ یکی از معترضان در بازداشتگاه و در جریان اعتراضات دی ماه 1396 شهر اراک بوده است. اعتصاب غذای این زندانی در اعتراض به تبعید وی به قرنطینه زندان اراک صورت گرفته است.

پیام درفشان، وکیل مدافع محمد نجفی ضمن اشاره به بی اطلاعی از جزئیات دقیق ماجرا به هرانا گفته است: «براساس تماس یکی از زندانیان اعلام شده است که این مساله به سبب صحبت‌های شفاهی آقای نجفی از طریق تلفن زندان بوده و براساس موازین زندان تنبیه اعزام به قرنطینه شامل مسائل خاصی می‌شود که زندانی اخلال در نظم زندان به وجود بیاورد و بنده به عنوان وکیل ایشان به سبب اینکه خصوصا بیماری دیابت دارند از اعلام اعتصاب غذا برای سلامتی ایشان جدا نگران شده و طی تماس با مسئولین کانون وکلای دادگستری اراک درخواست کردم با مسئولین زندان این شهر تماس بگیرند و جهت رفع مرافعه تلاش نمایند که اعلام نمودند پیگیری و تلاش خواهند کرد.»

محمد نجفی در ارتباط با پرونده نخست خود که از بابت آن به ۳ سال حبس محکوم شده بود، در فروردین ماه سال جاری مشمول عفو و آزاد شد. اما پس از ۴ روز از بابت پرونده‌های دیگر خود مجددا بازداشت و روانه زندان اراک شد. آذرماه سال 1397 بخش دوم این پرونده نیز توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اراک مورد رسیدگی قرار گرفت و وی به اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا، رادیو فردا و بی بی سی فارسی» به ۱۳ سال حبس محکوم شد.

منبع:ایران وایر