PEZHVAKEIRAN.COM مرضیه امیری به بیش از ۱۰ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد
 

مرضیه امیری به بیش از ۱۰ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد

مرضیه امیری، روزنامه‌نگار "شرق" به زندان طولانی و شلاق محکوم شد. او در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شده بود. به او اتهام اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی زده شده است.
  
default

 

مرضیه امیری روزنامه‌نگار "شرق" به ده سال و شش ماه حبس تعزیری و تحمل ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مرضیه امیری، در تاریخ ۲۲ مردادماه برگزار شده است. کیفرخواست او در تاریخ ۱۲ تیرماه به او ابلاغ شد. در این کیفرخواست به او اتهامات متعددی از جمله "اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی زده شده است.»

سمیرا امیری، خواهر خانم امیری در صفحه توییتر خود در این باره نوشته است: «مرضیه به ۱۴۸ ضربه شلاق و مجموعا ده سال و نیم زندان محکوم شد که شش سال از آن قابل اجرا است».

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

خبرگزاری هرانا در این باره گزارش داده است که جلسه رسیدگی به پرونده او در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شده است. این خبرگزاری هم‌چنین از فشارهایی که بر او در زندان وارد آمده نوشته است. او بر اثر این فشارها در دوره بازجویی یک بار دچار حمله صرع شده، با وجود این دادگاه  از قبول قرار وثیقه و آزادی موقت او خودداری کرده است.

مرضیه امیری روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری به مناسبت روز جهانی کارگر همراه با ده‌ها تن دیگر در یک حرکت اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند. این تجمع توسط نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و مرضیه امینی بازداشت شد. به گزارش هرانا او را پس از یک هفته بازجویی در بند ۲-الف سپاه به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ و نهایتا در تاریخ ۱۸ خردادماه به بند زنان زندان اوین منتقل کرده‌اند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

بسیاری از فعالان کارگری، مدنی، محیط زیستی، کنشگران زن و هم‌چنین خبرنگاران و دانشجویان در حال حاضر در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند. برای بسیاری از آنان و همینطور وکلای آنها حبس‌های طولانی مدت تعیین شده است. به گزارش نهادهای مختلف حقوق بشری، وضعیت حقوق شهروندان ایران و حقوق بشر در این کشور رو به وخامت بیشتری گذاشته است.

منبع:دویچه وله