دو نوکیش مسیحی مجموعا به دو سال و نیم زندان محکوم شدند

دو نوکیش مسیحی به نام‌‎های «فاطمه (آیلار) باختری» و «زمان (صاحب) فدایی» از سوی دادگاه انقلاب مجموعا به دو سال و شش ماه زندان محکوم شده‌اند.

یک منبع مطلع در گفتگو با صدای آمریکا گفت که حکم زندان «فاطمه باختری» و «زمان فدایی» دو نوکیش مسیحی اهل رشت و از اعضای کلیسای ایران بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» در یک پرونده مشترک که پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده برای آنها صادر شده بود از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به ریاست قاضی حسن بابایی تایید و این حکم در تاریخ ۲۸ اردیبهشت به این دو شهروند مسیحی ایرانی ابلاغ شده است.

در حکم ابلاغ شده به فاطمه باختری آمده است که، او به یک سال زندان و دو سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های اجتماعی و عضویت در گروه‌ها، احزاب و دستجات سیاسی و اجتماعی و ارتباط با مسیحیان محکوم شده است.

زمان فدایی نیز به یک سال و شش ماه زندان و دو سال تبعید به شهرستان مرزی نهبندان محکوم شده است.

فاطمه باختری و زمان فدایی، هر دو در تاریخ ۴ خرداد سال ۱۳۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت شده بودند.

به گفته این منبع مطلع خانم باختری در تاریخ ۹ شهریور، برای اجرای حکم به زندان اوین مراجعه و دوران محکومیت خود را در این زندان سپری می‌کند و زمان فدایی نیز در حال حاضر به قید وثیقه به طور موقت آزاد و تا این لحظه احضاریه‌ای جهت اجرای حکم دریافت نکرده است.

بر اساس اطلاعات موجود، قاضی پرونده در جلسه دادگاه به خانم باختری گفته است که مسلمان شود تا در ازای این کار، اتهامات او را نادیده بگیرد اما او این پیشنهاد قاضی را رد کرده است.

زمان فدایی نیز پیشتر، در خرداد ماه سال گذشته در پرونده دیگری بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق ترویج مسیحیت»، به ده سال زندان محکوم شده بود که در حال حاضر از بابت این پرونده به قید وثیقه آزاد است.

منبع:پژواک ایران