وزارت اطلاعات دو تن دیگر از بستگان مسیح علینژاد را بازداشت کرد

masih_092419.jpgسازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه سوم مهر (۲۵ سپتامبر) با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اعمال فشار به بستگان مسیح علی‌نژاد واکنش نشان داد.

 

در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است که حکومت ایران با دستگیری بستگان و خویشاوندان کنشگران مدافع حقوق زنان بر آن است تا آنان را وادار به سکوت کند.

رادیو فردا - مسیح علی‌نژاد، فعال حقوق زنان خبر داده که مأموران وزارت اطلاعات روز سه‌شنبه، دوم شهریور ۱۳۹۸، برادر او، علی علی‌نژاد را بازداشت کرده‌اند.

به گفته خانم علی‌نژاد ماموران پس از ورود به خانه و تفتیش کامل منزل، به برادرش چشم‌بند و دستبند زده و او را با خود برده‌اند.

مأموران وزارت اطلاعات علت بازداشت آقای علی‌نژاد را سؤال درباره فعالیت‌های مسیح علی‌نژاد اعلام کرده‌اند و موبایل و لپ‌تاپ او را با خود برده‌اند.

مسیح علی‌نژاد می‌گوید: «از محل نگهداری برادرم هیچ اطلاعی نداریم. خانواده همسرم و مادرم به شدت نگران هستند. به آنها گفته‌اند هیچ مصاحبه‌ای نکنید، چون وضع بدتر می‌شود».

همزمان هفت‌ نفر از مأموران وزارت اطلاعات به خانه همسر سابق مسیح علی‌نژاد رفته و اقدام به بازداشت برادر و خواهر همسر سابق او کرده‌اند.

آنها پس از تفتیش منزل، اقدام به بازداشت لیلا لطفی، ۳۸ ساله و هادی لطفی، ۳۴ ساله کرده‌اند.

مسیح علی‌نژاد می‌گوید همسر سابقش ادیتور است و در خارج از کشور زندگی می‌کند و برخی از مستندهای مربوط به زندگی و کار او را ادیت کرده ولی «اعضای خانواده او هیچ ارتباطی با من ندارند».

خانم علی‌نژاد می‌گوید این وقایع در حالی رخ داده که مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله حسن روحانی و محمدجواد ظریف در سازمان ملل به کشورهای جهان می‌گویند منادی صلح هستند.

او رفتار مأموران جمهوری اسلامی را مصداق «ترور»، «گروگان‌گیری» و «خشونت» می‌داند و می‌گوید این حکومت منادی وحشت است نه منادی صلح.

مسیح علی‌نژاد صدور احکام سنگین و بازداشت‌های متعدد را تلاش حکومت برای ساکت‌کردن مخالفان می‌داند و می‌گوید این روش‌ها در چهل سال قبل انجام شده ولی فایده‌ای نداشته است.

منبع:پژواک ایران