پروین ادوایی برای اجرای حکم حبس به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد

پروین ادوایی، فعال مدنی کُرد که از سوی دادگاه انقلاب مریوان به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده، برای اجرای حکم به کانون اصلاح و تربیت شهر سنندج منتقل شده است.
به گزارش سایت شبکه حقوق بشر کردستان، این فعال مدنی پیشتر و در مرداد ماه امسال توسط مأموران امنیتی در منزلش در شهر مریوان بازداشت و برای بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود. این شهروند کرد از سوی دادگاه انقلاب مریوان به اتهام «اقدام علیه امنیت ملى» از طریق همکارى با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به پنج سال حبس محکوم شد اما این حکم در دادگاه تجدید نظر به دو سال حبس کاهش یافت.
پروین ادوایی اوایل آبان ماه با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد. این فعال مدنی کرد در سال‌های اخیر در حوزه حقوق زنان، کودکان و محیط زیست در شهر مریوان فعال بود. او همچنین در جریان پیگیری پرونده آزار جنسی یک کودک در روستای سلین هورامان نقش فعالی داشت. فعالان حقوق بشر در کردستان از تشدید جو امنیتی و محدود شدن بیش از پیش آزادی‌های مدنی به ویژه پس از خیزش سراسری آبان ماه در شهرهای کرد‌نشین ایران خبر می‌دهند. به نظر می‌رسد تشدید جو امنیتی از سوی دستگاه‌های امنیتی و قضایی در کردستان در راستای سرکوب هرچه بیشتر اعتراضات مردم این مناطق علیه فقر و بیکاری در حال انجام است. ‎
 

منبع:پژواک ایران