PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / Saturday 30th March 2024

همخوانی یک سیاست
ایرج مصداقی


 

راجع به سیاست گردانندگان سایت «اخبار روز» در ارتباط با انتشار بدون اجازه ی مقاله ام که با حذف تاریخ نگارش آن صورت گرفته بود نوشتم: «متأسفانه، و با توجه به کاربرد شیوه‌های نادرست و غیراخلاقی رایج در فعالیت‌های اجتماعی و نیز فرهنگی (!) بعضی افراد و گروه‌های سیاسی که گاه انسان را به یاد کارکرد سیستم های اطلاعاتی و امنیتی می اندازد و بدبختانه به سنت مبدل شده است و انگار که باید نسل در نسل بگردد و از گزند روزگار در امان بماند تا ما «هم‌چنان دوره کنیم روز را و شب را»، نمی‌توانم خوش‌بین بوده و پاسخم به آن مثبت باشد. ....»

 

http://www.pezhvakeiran.com/page1.php?id=14487

 

می دانستم نامه سرگشاده ام به کروبی انعکاس گسترده ای در داخل و خارج از کشور داشته و همین گردانندگان «اخبار روز» را برانگیخته بود تا کاری بکنند که از تأثیر آن بکاهند و یا به زعم خودشان و کیهان حسین شریعتمداری نویسنده را «مذبذب» نشان دهند! یعنی به خاطر مخالفت با یک نفر حاضرند حتی به خطی که خودشان قبول دارند نیز ضربه بزنند! این فرهنگی است که به سادگی پرنسیب ها را زیر پا می گذارد.  (1)

 

 

کیهان و رسانه های وابسته به ولایت فقیه در پی این هستند که به کروبی و امثال او که امروز در صف دفاع از مطالبات و خواسته های مردم ایران قرار گرفته اند، بگویند: اینان که کارهای امروزتان را تأیید کرده و شما را به ادامه دادن آن تشویق می کنند، همان کسانی هستند که دیروز جنایتکار می خواندنتان و فردا از شما انتقام خواهند گرفت! پس جبهه تان را عوض مکنید و آب به آسیاب دشمن مریزید!

کار «اخبار روز» نیز در این مورد، خواسته یا ناخواسته، به گونه  ای همصدایی با امثال حسین شریعتمداری ها بوده است.

 

برای تأیید نظرم نیاز به گذشت زمان طولانی نبود و به سرعت شاهد از غیب رسید. حسین شریعتمداری نیز با دغدغه هایی مشابه پا به میدان گذاشت تا با توسل به یادآوری «اخبار روز» به کمک سیاست آن ها بشتابد و به زعم خود هم کروبی و هم من را تحت فشار قرار دهد. البته شریعتمداری و تیم همراه او زرنگ تر از «اخبار روز» بودند و این بار لااقل اشاره کردند که سه ماه فاصله بین دو مطلب من است کاری که اخبار روز نکرده بود. نوشته زیر را که امروز در روزنامه کیهان شریعتمداری به عنوان «خبر ویژه» درج شده است و سایت‌های وابسته به ولایت فقیه نیز آن را بازچاپ کرده‌اند، ملاحظه کنید تا به آنچه که روی آن دست گذاشتم پی ببرید:

 

«منافق تروريست: كروبي از منتظري عذرخواهي كند! (خبر ويژه)

 

يك عضو گروهك تروريستي منافقين در فاصله 3 ماه، دو نامه تحقيرآميز خطاب به كروبي نوشت. ايرج مصداقي در نامه دوم كه به تازگي نوشته با تمجيد از شايعه پراكني سخيف كروبي عليه نظام مي نويسد: وقتي آيت الله منتظري رو در روي[امام] خميني ايستاد يكي از كساني كه در بركناري او پيشقدم شد، شما بوديد. نمي خواهم گذشته را به رخ تان بكشم. آفتاب عمر شما لب بام است. در روزهاي اخير شما بارقه اي از خود نشان داديد. نامه به او بنويسيد و عذرخواهي كنيد. منتظري وقتي در مقابل امام و استادش ايستاد، از امروز شما جوانتر اما عاقل تر و پخته تر بود. گرچه كارهاي مثبتي در اين 2 ماه انجام داده ايد اما كافي نيست. شما بايد حساب خود را از 30سال عملكرد نظام جدا كنيد.
منافق تروريست ياد شده ارديبهشت ماه گذشته در مقاله اي تاكيد كرده بود: اجازه ندهيم قاتلاني نظير كروبي و موسوي لباس اصلاح طلبي به تن كنند و از حقوق بشر دم بزنند.

تلاش مي شود تا كروبي را به عنوان نمادي براي دفاع از حقوق بشر در جامعه [جا]بيندازند. واي بر ما كه پرچمدار حقوق بشرمان كروبي باشد. كساني كه اين سياست را دنبال مي كنند به عمد خود را به فراموشي زده و حقايق را كتمان مي كنند.

وي در اين تحليل همچنين به نقل مقاله چندي پيش ابطحي نوشته بود: كروبي حتي وقتي در درون جبهه چپ نيز قرار بود طردي صورت گيرد باز هم جلوتر از ديگران قرار داشت. اوج اين پيشتازي را در نگارش نامه تاريخي كروبي به امام جماراني و سيد حميد روحاني به آيت الله منتظري مي توان رديابي كرد. كروبي و بنيانگذاران مجمع بيشترين نقش را در بركناري آيت الله منتظري از قائم مقامي رهبري هستند و اتفاقا پس از بركناري هم ول كن ماجرا نبودند و به مصاحبه هاي مطبوعاتي دست زده و در دانشگاهها ميزگرد مي گذاشتند.

مصداقي آنگاه به نقل از نامه 29 بهمن كروبي و 2 تن ديگر به منتظري در تاريخ بهمن 67 آورده بود: «شما هميشه در برخورد با مسئولان و مقامات قضايي از عفو زندانيان گروهكي سخن مي گوييد و آزادي آنان را مي خواهيد. با وجود آن كه بارها براي شما ثابت شده است كه بسياري از آنان به سبب اصرار و پافشاري شما مورد عفو قرار گرفتند و آزاد شدند و با شناسايي بيشتر از پاسداران و بسيجيان دست به آدمكشي و ترور زده و خون عزيزان ما را ريختند. ليكن هرگز اين گونه رويدادها در موضع شما در پشتيباني از زندانيان گروهكي تغييري پديد نياورده است.»

گفتني است اين عنصر منافق تروريست كه مدت ها در زندان بوده و سپس از كشور گريخته در ميان هم طيفان خود به عنوان عنصري مذبذب و غيرقابل اعتماد شناخته مي شود و لحن منافقانه و در عين حال تحقيرآميز وي نسبت به كروبي طي 2 تحليل در فاصله سه ماه عبرت آموز است. منافقين تروريست و ساير گروهك هاي نفاق از ماجراي بركناري منتظري از قائم مقامي رهبري به عنوان يك عقده بزرگ و دردناك ياد مي كنند. آنها خيال مي كردند با نفوذي كه دربيت اين عنصر لجوج ساده لوح دارند، مي توانند كار جمهوري اسلامي را يكسره كنند اما بركناري وي همه نقشه هايشان را به هم ريخت.»

 

news.ir/880602/2.htm#other209

 

ایرج  مصداقی 2 شهریور 1388

 

 

www.irajmesdaghi.com

 

irajmesdaghi@yahoo.com

 

 

پانویس: اخبار روز در شماره امروز خود با انتشار عکس صفحات اول نشریه «اکثریت» در سال 67 ، مدعی شده است که «کیهان لندن و «اکثریت» نشریه ی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) در خارج از کشور دو نشریه ای بودند که می توانستند خبرهای این جنایت را به موقع پوشش دهند. کیهان لندن در برابر این جنایات سکوت کرد و بار افشای این جنایت عظیم بیشتر بر عهده ی نشریه ی دیگر افتاد.»

 

http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=23433

 

عکسی که در نشریه «اکثریت» مورخه 16 آبان 67 چاپ شده است و «اخبار روز» به آن اشاره می کند پیشتر در نشریه نامه مردم 10 آبان 67 ارگان حزب توده ایران انتشار یافته بود. راستش اگر حسابی و کتابی در کار ما بود در روز روشن کسی این گونه ادعا نمی کرد و عکس نشریه دیگری را نیز به خود منتسب نمی کرد.

اخبار روز به سادگی قلب واقعیت می کند. در آن دوران نشریه مجاهد، نشریه نامه مردم و نشریه راه کارگر، اقلیت و... لااقل نشریاتی بودند که به سهم خود در افشای این جنایت کوشیدند. مجاهدین که حتا بسیار زودتر از اکثریت مبادرت به این کار کرده بودند.

البته این را هم اضافه کنم که نشریه مجاهد و ارگان های تبلیغاتی مجاهدین نیز علیرغم این که بارها از این عکس استفاده کرده اند اما هیچگاه به منبع اصلی آن که نشریه حزب توده بود اشاره نکرده  اند.

 

 

نامه ی مردم ۱۰ آبان  ۱۳۶۷
 



منبع: پژواک ایران