PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / Thursday 18th April 2024

دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی با پیروزی ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید.


 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی در دیدار دوستانه از ساعت ۱۶:۲۵ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر با گل دقیقه ۸۲ سردار آزمون به سود ایران به پایان رسید.
تیم ایران با ترکیب علیرضا حقیقی، خسرو حیدری، احسان حاج‌صفی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد به میدان رفت.
دو تیم بازی را با احتیاط آغاز کردند. در دقیقه ۷، ایران صاحب ضربه ایستگاهی شد که ارسال نه چندان خوب آندرانیک تیموریان در سمت راست خط دفاعی کره به اشکان دژاگه رسید که این بازیکن با خلاقیت خود توپ را به محوطه جریمه کره فرستاد اما علیرضا جهانبخش نتوانست ضربه‌اش را به سمت دروازه کره بزند.
پس از حمله ایران، کره‌ای‌ها توپ و میدان در اختیار گرفتند و در دقایقی از بازی بازیکنان این تیم بیش از ۲۰ پاس به یکدیگر می‌دادند و به دروازه ایران نزدیک می‌شدند. دقیقه ۹ بازی تیم کره در یک ضد حمله و از روی ارسال از سمت چپ، بازیکن این تیم می‌توانست با ضربه سر دروازه ایران را باز کند اما احسان حاج‌صفی توپ را از روی خط دروازه دور کرد. همان توپ بار دیگر به کره‌ای‌ها رسید که شوت پشت محوطه جریمه بازیکن کره را علیرضا حقیقی به بیرون فرستاد.
پس از این دو حمله کره‌، باز هم تیم میهمان بود که بازی را در اختیار گرفت و در چند نوبت قصد نزدیک شدن به دروازه ایران را داشت که ناموفق بود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه از زمان بازی، بازیکنان ایران کم کم توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما برنامه مشخصی برای نزدیک شدن به دروازه کره نداشتند و هر زمان که توپ را از دست می‌دادند روی بازیکنان حریف خطا می‌کردند.
کارلوس کی‌روش که متوجه بی‌برنامه بودن بازیکنان شده بود، به لب خط آمد تا موارد فنی را به آنها گوشزد کند. این کار کی‌روش باعث شد بازیکنان ایران بیشتر صاحب توپ شوند و دقیقه ۳۶ باز هم دژاگه با خلاقیت خود توپ را به روی دروازه کره ارسال کرد که ضربه رضا قوچان‌نژاد را دروازه‌بان کره دور کرد و در ادامه شوت آندرانیک تیموریان راه به جایی نبرد و به بیرون رفت.
دقیقه ۴۰ بازی، تیم کره‌جنوبی صاحب موقعیت شد که ضربه محکم بازیکن کره را بار دیگر علیرضا حقیقی دفع کرد تا دروازه ایران باز نشود. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیفتاد تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
در نیمه دوم، بازی با حملات کره‌جنوبی آغاز شد و آنها دقایق ۴۶ و ۵۲ صاحب موقعیت شدند. تیم کره باز هم مانند نیمه نخست با دادن پاس‌های متعدد قصد نزدیک شدن به دروازه ایران را داشت اما تجمع بازیکنان ایران در یک سوم خط دفاعی مانع حملات حریف شد. کارلوس کی‌روش برای اینکه به خط حمله ایران جان تازه‌ای بدهد، دقیقه ۵۹ بازی دو تعویض هم‌زمان انجام داد و به جای رضا قوچان‌نژاد و مسعود شجاعی، به ترتیب سردار آزمون و سروش رفیعی جوان به میدان رفتند. دو دقیقه بعد هم وریا غفوری به جای خسرو حیدری وارد زمین شد.
با وجود تعویض‌‌های کی‌روش، تیم کره با برنامه‌تر بود و دقیقه ۶۴ تیم کره‌جنوبی صاحب ضربه ایستگاهی شد که ضربه سر خطرناک لی چونگ یونگ را باز هم علیرضا حقیقی به بیرون فرستاد.
بین دقایق ۶۴ تا ۷۴ اتفاق خاصی در بازی نیفتاد و بازیکنان با احتیاط بازی را دنبال می‌کردند. کی‌روش دقیقه ۷۳ امید ابراهیمی را به جای علیرضا جهانبخش به زمین فرستاد.
بازی در حالی که سرد دنبال می‌شد، شوت محکم اشکان دژاگه یخ بازی را شکست. یک دقیقه بعد ایران در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که بازیکنان کره جنوبی مانع باز شدن دروازه شدند.
در دقیقه ۸۲ ضربه ایستگاهی جواد نکونام پس از دو بار برخورد به تیرهای عمودی به سردار آزمون رسید و این بازیکن ۱۹ ساله قبل اینکه دروازه‌بان کره‌جنوبی به توپ برسد، توپ را وارد دروازه کره‌جنوبی کرد. در ادامه بازیکنان ایران اجازه خودنمایی به حریف را ندادند تا کره‌جنوبی برای سومین بار متوالی با نتیجه یک بر صفر مقابل ایران شکست بخورد.
پیش از این دیدار دوستانه، ایران و کره‌جنوبی دو بار در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ به مصاف هم رفتند که تیم ایران در هر دو دیدار با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.



منبع: تسنیم