PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / Thursday 28th March 2024

وکلا و سرداران با شماره و بی شماره (۳)
محمدرضا روحانی


سایت «گروه وکلای آزاداندیش» به مدیریت آقای دکتر عبدالله سمامی عضو هیأت مدیره و بازرس کانون وکلای دادگستری مرکز، همزمان با سایت «معاونت حقوقی و امور مجلس»، مطلبی از روزنامه «حمایت» را انتشار داد. عنوان مقاله «اشک تمساح عفو‌بین‌الملل برای قاتلان و جانیان» بود .

http://www.hvm.ir/detailnews.asp?id=42416

این نوشته که بر ضرورت اجرای مجازات اعدام و فواید آن تأکید دارد بر نص اسلامی «لکم فی‌القصاص حیاه» استوار است.

   

http://vokalayeazadandish.com/images/stories/PictureSamami/Samami49.jpg

عبدالله سمامی

متأسفانه نام صاحب‌نظر اسلامی و انقلابی در صدر و ذیل نامه معلوم نیست. و لابد این از باب تقیه است تا اگر روز حسابرسی برسد و در مقام پاسخگویی، نویسنده شناخته نشود. به هر حال این پاتک غیرمستقیم و ناشیانه «وکلای آزاد اندیش» است. به در می‌گویند تا دیوار بشنود. در بخش اول این نوشته چند سطر اول و در مقدمه اشاره به دو مورد از ده‌ها هزار اعدام ایرانیان شده بود. ۲۵ نفر را در مشهد و قزل‌حصار به دار آویخته بودند، نمایشی بر قناره قصابی ولایت مطلقه فقیه.

یعنی از انقلابیون ناب اسلامی این  نوع پاسخگویی را «به جاده خاکی کشیدن» مدعی تعبیر می‌کنند.

http://vokalayeazadandish.com/index.php/news/3588-2015-06-01-04-36-29

اصغرآقا «اسلامی»

با خواندن عین مقاله روزنامه حمایت متعلق به سازمان زندان‌های کشور، شأن و مقام زندانبان دویست و پنجاه هزار هموطن ما که در بند هستند و هم چنین معنا و مفهوم «وکلای آزاد اندیش» که مبلغ نظرات آن‌ها می‌باشند برای همه روشن‌تر خواهد شد.

رئیس سازمان زندان‌های کشور اصغر جهانگیر است که زندانیان او را «اصغر قاتل» و «اصغر جانگیر» می‌خوانند.  او جایگزین غلامحسین اسماعیلی است که هفته‌ اول اردیبهشت سال گذشته به دستور لاریجانی ارتقا رتبه یافت و برکنار شد. او به  علت سرکوبی بند ۳۵۰ زندانیان اوین به ریاست کل دادگستری استان تهران رسید.

http://pezhvakeiran.com/maghaleh-60251.html

http://www.radiofarda.com/content/f35_esmaili_new_position/25360315.html

 «وکلای آزاد اندیش»

وکلای آزاد اندیش اسلامی که برای تبلیغ و ترویج مجازات اعدام مبلغ نظرات سازمان زندان‌های ولی مطلقه فقیه می‌شوند لابد می‌دانند که اعتبار همه احکام قضایی مبتنی است اولاً بر قانونی بودن دادرسی و رعایت مقررات موضوعه.

ثانیاً دکتر سمامی طرفدار، مبلغ و ناشر نظرات طرفداران اعدام ، آیین نامه نحوه مجازات اعدام را هم خوانده‌اند. می‌دانند که مثلاً باید پزشک قانونی احراز کند که محکوم به اعدام بیمار نیست، یک مقام مذهبی را برای انجام تشریفات دینی و مذهبی به محل دعوت کنند و حاضر باشد، اگر محکوم درخواست کند ترتیب ملاقات او را با اشخاص بدهند، محکوم بتواند کتباً یا شفاهاً هرگونه مطلبی را که می‌خواهد با ملاقات کننده در میان بگذارد، مکتوبات و وصایای محکوم بدون تأخیر به مقصد برسد، قبل از اجرای حکم اگر محکوم مطالبه خوردنی یا نوشیدنی کند به او بدهند، وکیل محکوم هنگام اجرای حکم در محل حاضر باشد و و و

هرکدام از این مقررات قانونی که اجرا نشود به دارکشیدن مردم اعدام نامیده نمی‌شود بلکه قتل عمد سازمان‌یافته است. حتی به موجب مقررات حاکم بر جمهوری ولایت مطلقه فقیه آدمکشی محسوب می‌شود. به این ترتیب از امام خمینی، امام خامنه‌ای، لاجوردی، محمدی گیلانی، ری‌شهری، محسنی اژه‌ای، نیری، رازینی گرفته تا همه مجریان، یا آمر یا مباشر قتل هستند و سزاوار مجازات. دکتر سمامی این درس‌های کوچک حقوق را نمی‌داند؟‌ و انجمن جنایتکاران حاکم بر ایران و ایرانی را نمی‌شناسد؟‌

سمام و سموم

لابد اجداد دکتر سمامی این نام عربی را با فتح یا زیر سین و میم انتخاب کرده ‌اند که به معنای لطافت هم می‌باشد. این اسلام انقلابی به مدد ولایت مطلقه فقیه زبر را زیر کرده و این است که با کسره‌ی سین، سمام ، زهر کشنده فوری می‌شود. در مقام خیرخواهی کسر شأن یک همکار می‌دانم که از لطافت به سم تغییر معنا و هویت بدهند و تبدیل به فرمانده سمامی شوند. بنابر این می‌رویم سراغ صورتجلسات ۸۸ و ۸۹ و فرمایشات ایشان

http://icbar.ir/Default.aspx?tabid=55&ctl=Edit&mid=435&Code=22070

روز ۶ اردیبهشت گفتند: در باب اطلاعیه حفاظت مراتب تأسف و تأثر خودم را از عملکرد حفاظت قوه قضاییه اعلام می‌کنم این عملکرد صحیح نیست این مملکت برای هر امری قانونی دارد طبق قانون باید برخورد شود ولی این که اسم آن‌ها را پخش کنند غلط است مراتب اعتراض کانون را اعلا م کنید.»

روز ۸ اردیبهشت هم اضافه کردند: اقدامات نامناسب قوه [قضاییه] در بحث پوشش با آن‌چه می‌تواند بکند متفاوت است ولو این مسأله باشد قوه [قضاییه] حق این کار را ندارد که جلوگیری کند... »

زندانی باد زندان

حال آقای دکتر سمامی بازرس و عضو اصلی هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز بگویند با گذشت ۷۰ روز از اجرای امریه فوری فرمانده ۶۱ برای عمل به حکم غیابی قطعی و لازم‌الاتباع ابلاغ نشده به محکومان، یعنی ۱۲ وکیل و مشاور حقوقی که «تأسف و تأثر» شما را موجب شد «عملکردی که صحیح نیست» و «غلط است» و کانون باید «اعتراض کند» و «نامناسب» بوده و «قوه حق این کار را» نداشته شما و آن‌هایی که از ترس لام از کام نگشودند چه کرده‌اید؟ راستی شمایان که دو روز پیش با امام خمینی تجدید میثاق کردید،

چرا از اجرای قوانین همین رژیم هم دفاع نمی‌کنید؟‌ از فرمانده ۶۱ به ۲۷۱ و  ۳۶۵ و فرمانده خونخوار کل قوای مسلح جمهوری مقدس اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی علی حسینی خامنه‌ای امام امت، ولی مطلقه امر نترسید. با هم نامه آقای هاشم خواستار را بخوانیم.

به نظر می‌رسد داروی شفابخشی است برای درمان بزدلی. شاید درس این معلم آموزنده باشد و عطش اجرای آدمکشی قانونی و مجازات اعدام را شفا دهد. به ویژه وقتی این رئیس دلیر و شرافتمند کانون صنفی فرهنگیان خراسان و آموزگار برجسته آزادیخواهان در پایان نوشته‌اش شعار شجاعانه‌ای می‌دهد. زنده باد آزادی تا برقراری دمکراسی.

www.iranglobal.info/node/46956

 

۱۳خرداد ۱۳۹۴

محمدرضا روحانی (ادامه دارد)



منبع: پژواک ایران