PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 29th March 2024

مسابقه‌ی فوتبال در روز تاسوعا، بمبگذاری در «حرم امام رضا» در روز عاشورا
ایرج مصداقی


 
 
در روزهای اخیر هیاهوی بسیاری به خاطر برگزاری مسابقه فوتبال بین ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا و مسابقه‌ی برنامه‌ریزی شده بین تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان در خردادماه ۱۳۹۶ که مصادف است با شب قدر و ضربت‌خوردن امام اول شیعیان، برپا شده است.
در این مدت، هوچیگران به ویژه شیادانی همچون شیخ محمد یزدی و مؤتلفه‌ی اسلامی و مداحان و جیره‌خواران بیت‌خامنه‌ای، از انجام هیچ رذالتی تحت عنوان دفاع از حریم عاشورا و تاسوعا و ... فروگذار نکردند. اما به یاد داشته باشیم که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در خردادماه ۱۳۷۳ و در ظهر عاشورا، با انفجار یک بمب قوی در حرم «امن» امام رضا، مردم سوگوار را به خاک و خون کشید.
 
 
دست قطع شده‌ی یکی از قربانیان
 
در این جنایت بزرگ، ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۰۰ نفر به شدت مجروح شدند. بسیاری از آن‌ها دست و پای خود را از دست دادند و برای همیشه معلول شدند. به کلیپ ویدئویی زیر که توسط دستگاه تبلیغاتی رژیم و به منظور مظلوم‌نمایی و اتهام زنی به «امپریالیسم» و «کفرجهانی» تهیه شده توجه کنید.
 
https://www.youtube.com/watch?v=YOWLitbgMrc
 
این جنایت بزرگ با هدف متهم کردن مجاهدین توسط دستگاه امنیتی رژیم صورت گرفت. دست و پاهای قطع شده و تکه‌های گوشت قربانیان که در بالای ضریح و روی لوسترها و بخش‌های مختلف حرم چسبیده‌اند، نشان‌دهنده‌ی شقاوت و وحشی‌گری و بیرحمی جانیان است.  
در آن دوران، شیخ محمد یزدی که به خوبی با ماهیت جنایتکاران آشنا بود، در مقام رئیس قوه‌ی قضاییه چشمان خود را بست و تلاشی برای دفاع از حریم ولایت و حرمت عاشورا و تاسوعا به خرج نداد. معاونت‌ها و نزدیکان او را گردانندگان مؤتلفه همچون بادامچیان و زواره‌ای و لاجوردی و جولایی و ... تشکیل می‌دادند.
 
در همان ایام، جنایتکار بزرگ سید‌ابراهیم رئیسی که امروز تولیت «آستان قدس رضوی» را یدک می‌کشد و مدعی خدمت‌گذاری به «ضامن آهو» است، دادستان انقلاب اسلامی مرکز بود و این توطئه‌ را همکاران او در دستگاه امنیتی در تهران، برنامه‌ ریزی و اجرا کرده بودند و او بهتر از هر کس با ماهیت جانیان آشنا بود.
 
در طول سال‌های گذشته‌ی به ویژه پس از رو شدن نقش وزارت اطلاعات در این جنایت بزرگ، هیچ‌گاه روضه‌خوانان و دستگاه‌های تبلیغاتی رژیم به این جنایت و قربانیان آن اشاره‌ای نکردند و کوشیدند آن را به دست فراموشی بسپارند.
آیا کسانی که در ظهر‌ عاشورا مردم سوگوار را در «حریم امن امام رضا» با بمب تکه تکه می‌کنند، دلشان از این که در روز تاسوعا پس از پیروزی تیم ملی فوتبال مردم خوشحالی کنند به درد می‌آید؟
 
به یاد داشته باشیم رژیم جمهوری اسلامی و جانیان حاکم بر کشورمان به هیچ حرمتی پای‌بند نیستند.  
 
ایرج مصداقی ۲۲ مهر ۱۳۹۵
 
 



منبع: پژواک ایران