PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / Tuesday 16th April 2024

صدور حکم اعدام برای دو متهم پرونده «فرقه نوظهور»


 

دادستان تهران از صدور حکم اعدام دو متهم زن و مرد پرونده‌ای خبر داد که "فرقه‌ای نوظهور" را در جهت "جذب افراد در زمینه جاذبه‌های انحرافی جنسی" راه‌اندازی کرده‌اند. او این پرونده را در راستای "نفوذ فرهنگی دشمن" ارزیابی کرد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، در جریان سی و سومین نشست شورای معاونین دادستانی تهران، در مورد "چند اقدام مهم دادستانی تهران در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ..." توضیحاتی داده است.

جعفری دولت‌آبادی نخستین پرونده‌ی "مهم در حوزه فرهنگی" را پرونده متهمانی عنوان کرده که "در قالب فرقه‌های نوظهور، تشویق به فساد و فحشا" می‌کرده‌اند. دادستان تهران مدعی شده است که این متهمان "متشکل از یک زن و یک مرد، با راه‌اندازی یک فرقه و جذب افراد، در زمینه جاذبه‌های انحرافی جنسی" فعالیت داشته‌اند.

به گفته‌ی دادستان تهران، حکم اعدام این افراد به اتهام "افساد فی‌الارض" صادر شده و این حکم "هم‌اکنون در مرحله رسیدگی به اعتراض در دیوان عالی کشور است".

جعفری دولت‌آبادی سپس به صدور کیفرخواست در خصوص دو پرونده دیگر، یکی تولید مشروبات الکلی و دیگری "قاچاق زنان و دختران" اشاره کرد. او متهمان پرونده تولید مشروبات الکلی را زن و مردی عنوان کرد که "اقدامات مجرمانه خود را در راستای تهیه مشروبات الکلی، تشویق به فساد و فحشا از طریق تشکیل مجالس میهمانی مختلط" قرار داده بوده‌اند.

متهمی با "تابعیت مضاعف"

دادستان تهران متهم مرد این پرونده را فردی با "تابعیت مضاعف ایرانی − آمریکایی و مالک ساختمان چند هزار متری در شمال غرب تهران" معرفی کرد که "با بکارگیری شش تبعه افغان، زیرزمین ساختمان را محل ساخت و تهیه مشروبات الکلی قرار داده بود و قریب به ۴ هزار لیتر مشروب الکلی از محل مذکور کشف گردید".

جعفری دولت‌آبادی افزود: «اقدامات متهمان در جذب و تطمیع برخی افراد به تهیه تابلوهای متضمن تصاویر مبتذل و مستهجن و به دنبال آن، برگزاری گالری و فروش اینگونه تابلوها بود». او موضوع سه پرونده مورد اشاره خود را "مصادیقی از ولنگاری فرهنگی" نامید.

پیش از این خانم کاته وفاداری، شهروند زرتشتی مقیم آمریکا، اعلام کرده بود که برادرش کارن وفاداری به همراه همسرش آفرین نیساری، از مرداد ماه سال جاری در زندان به سر می‌برند.

Iran Kaveh Vafadari und Afarin Nisari (iranhumanrights.org)

کارن وفاداری و همسرش آفرین نیساری از مرداد ماه ۹۵ در زندان به سر می‌برند

کاته وفاداری در نامه‌ای جدید نیز که "کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران" آن را منتشر کرده، نوشته است، این زوج "پس از تقریبا هشت ماه بازداشت" از سوی ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، "در یک جلسه قبل از برگزاری دادگاه"، نه تنها به اتهامات جدیدی که در جلسات بازجویی مطرح نشده، متهم شده‌اند، بلکه اتهاماتی که قبلا از سوی بازپرس پرونده به دلیل فقدان مدارک حذف شده بودند مجددا علیه آنها مطرح شده است.

به نوشته‌ی خانم وفاداری «اتهاماتی که به آنها وارد شده می‌تواند محکومیت ۲۱ سال زندان به همراه داشته باشد و علاوه بر آن می‌تواند به جریمه نقدی، مصادره خانه و دیگر اموال آنها از جمله اتومبیل‌هاشان نیز منجر شود».

بنا به نوشته‌ی کاته وفاداری، در ماه‌های اول بازداشت، اتهام‌هایی مثل "داشتن الکل در منزل و معاشرت با دیپلمات‌های خارجی، جاسوسی و همکاری با دشمنان دولت" و حتی تشکیل "مرکز فساد" علیه این زوج "دو تابعیتی" مطرح شده بود. اما قاضی صلواتی در جلسه‌هایی تازه کارن وفاداری و آفرین نیساری را به "تلاش برای براندازی نظام"، "انتخاب و استخدام جاسوسان از طریق سفارت‌های خارجی" و "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" متهم کرده است.

کارن وفاداری و آفرین نیساری، شهروندان زرتشتی، صاحب سه فرزند هستند که در آمریکا زندگی می‌کنند. این زوج در منطقه ده ونک تهران زندگی می‌کرده‌اند و مدیریت گالری هنری "آن" را نیز بر عهده داشته‌اند. به نوشته‌ی خواهر کارن وفاداری، پس از بازداشت متهمان، این گالری به همراه خانه و اتومبیل‌های آنان توسط ماموران مهر و موم شده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، روز ۱۲ مرداد ماه نیز بدون ذکر نام این زوج، از کشف "خانه فساد ویژه دیپلمات‌ها" و "محل برگزاری مجالس مختلط از سوی دو ایرانی با تابعیت مضاعف" خبر داده بود.

در راستای "نفوذ"

دادستان تهران ضمن قدردانی از اقدامات قضات دادسرا در مقابله با "ولنگاری فرهنگی"، اقدامات متهمان این پرونده‌ها را "در راستای نقشه دشمن دائر بر نفوذ فرهنگی" ارزیابی کرد و گفت: «دشمن امیدوار است با نفوذ در حوزه فرهنگ و تخریب ارزش‌های اخلاقی و دینی، روحیه استکبارستیزی را در جوانان تضعیف نماید و این واقعیتی است که رویکرد آندلس‌سازی کماکان در دستور کار دشمن قرار دارد».

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بارها نسبت به خطر "نفود دشمن" هشدار داده و همگان را به "جهاد اکبر" علیه نفوذ و حملات بیگانگان فراخوانده است.

تحلیلگران سیاسی طرح مداوم خطر "نفوذ دشمن"، به ویژه پس از توافق هسته‌ای ایران با غرب را جلوه‌ای از جنگ قدرت میان سران حکومت ایران ارزیابی می‌کنند. در پی هشدارهای خامنه‌ای، نهادهای امنیتی تعدادی از فعالان مطبوعاتی و مدنی را بازداشت و متهم به زمینه‌سازی برای "نفوذ" کردند. شهروندان دو تابعیتی یکی از قربانیان این بازداشت‌ها بودند.

عنوان‌هایی نیز همچون "فرقه نوظهور"، "عرفان نوظهور"، "شیطان‌پرستی" و "انحراف جنسی" در ادبیات حکومتی جمهوری اسلامی از مصداق‌های "نفوذ فرهنگی دشمن" تلقی می‌شوند. دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی ایران بارها از کشف و انهدام جریان‌هایی که چنین عنوان‌هایی بر آنها گذاشته شده، خبر داده‌اند.



منبع: پژواک ایران