PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 19th April 2024

بازداشت ادمین‌های کانال‌های اصلاح‌طلب توسط مأمورین سازمان اطلاعات سپاه


صبح امروز با يورش مأمورين سازمان اطلاعات سپاه، ادمين‌هاي چند كانال خبري اصلاح‌طلب و طرفدار دولت حسن روحاني بازداشت و به مكان نامعلومي منتقل شدند.

يك منبع آگاه به خبرنگار «آمدنيوز» گفته است كه در اين يورش صبح‌گاهي، ادمین‌های کانال‌هاي «اصلاح‌طلبان نیوز»، «اصلاحات نیوز»، «مجمع اصلاح‌طلبان» و «حامیان دولت» بازداشت شده‌اند.

بر اساس اظهارات اين منبع آگاه، برخي از اين كانال‌ها از پیام‌رسان تلگرام حذف شده‌اند و برخي ديگر نيز از صبح امروز هيچ مطلبي را منتشر نكرده‌اند.

یکی از منابع خبری اطلاع داده که «سعید نقدی» فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب، ادمین کانال‌های دانشجویان اصلاح‌طلب و حامیان دولت و یکی از ادمین‌های تلخند سیاسی در یورش امروز سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

فشارها بر دولت حسن روحاني از زماني افزايش يافته كه وي با «طرح مشترك سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات» براي بازداشت فعالين سياسي و مدني موافقت كرد، به شرط آن‌كه اين نهادها از آزار و بازداشت احتمالي «حسين فريدون» و «اقوام رئيس جمهور» دست بردارند.
با اين توافق بود كه «طاهره قيومي» دختر خواهرزاده «حسن روحاني» و رئيس مركز اطلاع‌رساني دولت كه مدت يك ماه را در بازداشت نيروهاي امنيتي به سر برده بود، پس از بازجويي «جعفري دولت آبادي» دادستان تهران در محل دادسراي فرهنگ و رسانه، بدون سپردن هيچ وثيقه‌اي از زندان اوين آزاد و فشارهاي رسانه‌اي سنگين عليه «حسين فريدون» به ناگاه كاهش يافت.

پس از آن موج بازداشت فعالان مدني، سياسي و روزنامه‌نگاران با هدايت «صادق آملي لاريجاني» و «دادستان تهران» براي تأثيرگذاري بر روند انتخابات سال ١٣٩٦ افزايش يافته و در نهايت تعجب اين بازداشت‌هاي گسترده و غيرقانوني تا كنون مورد اعتراض رئيس جمهور قرار نگرفته است.

گفتني است «آمدنيوز» در آبان ماه ۱۳۹۵ از سناريوي چند لايه سازمان اطلاعات سپاه براي انتخابات رياست جمهوري خبر داده بود.



منبع: پژواک ایران