PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday 25th April 2024

گفتاری بر منشاء ۳۸ سال بیحرمتی به مردم و فرهیختگان
حمیدرضا قضاوی


 
خبر بی حرمتی و کامنتهای سخیف برخی فارسی زبانان به دکتر نادری باعث تاسف ایرانیان دوستدار علم و فرهتگ شد. از نامه گلایه آمیز ایشان چنان بر میاید که در کنار توهینها و تهدیدها، عقاید مذهبی و باورهای قلبی ایشان نیز برای این متجاوزین مهم بوده و زیر سوال رفته است.
با توجه به سابقه حاکمان ایران در صید ماهی از آبی که خود گل آلود میکنند، متاسفانه در این مورد خاص نیز انگشت اتهام بسمت مخالفین ولایت نفاق و جهل و جنایت نشانه رفت. تجربه نشان داده که اینگونه حکومتها برای کتمان جنایات و فساد و توجیه فساد و اعمال غیر انسانی خود درصدد نمایش حمایت و انتساب شخصیتهای علمی و فرهنگی بخود هستند که متاسفانه گاه این خلاء توسط انگشت شماری پر میشود. در این مورد خاص، از یک طرف ابتدا با پخش شایعاتی از فعالیت برخی هنرمندان در شاخه فرهنگی برون مرزی سپاه، و همکاری برخی فرهیختگان سوء استفاده کرده، و از طرف دیگر از طریق شبکه سایبری حوزه های علمیه، بسیج و سپاه با حمله هماهنگ، هتک حرمت، تفتیش عقاید، توهین و تهدید دانشمندان ایرانی در فضای  مجازی، انگشت اتهام را بسمت مخالفین واقعی نظام نشانه میبرند.
با بررسی ساده تاریخ این حکومت، قاطعانه میتوان اعلام نمود که توهین، تهدید و تفتیش عقاید تنها سلاح و زبان این رژیم است که از طول ۳۸ سال پیش شروع و با پیشرفتهای تکنولوژی ارتباطات بشکل مزورانه ای ادامه دارد.
سیاستمداران، قانونگذاران و مجریان این رژیم نه تنها از نظر علمی بلکه مهمتر، از جهات اخلاقی و فرهنگی نیز دچار ضعف شدید بوده و بدین جهت تنها سلاح آنها توهین، تهدید و جنایت است. هدف آنها پایین نگه داشتن سطح علمی و آگاهی شهروندان، و مهار مردم با تبلیغ خرافات است، و در صورت عدم موفقیت، متاسفانه هتک حرمت، تهدید، زندان، شکنجه و اعدام.
مردم ایران غریبه نیستند با الفاظ رکیکی همچون “ آمریکای الاغ، دیوثهای سیاسی، هنرمندان فاحشه، تهدید و بی حرمتی خلنولده های مخالف ولایت، داستانها و جملات جنسی،… “ که هر روز از زبان استادان باصطلاح اخلاق حوزه های علمیه، مداحان و بالاترین مقامهای مذهبی کشور در خطبه ها، سخنرانیها و مداحیها بیان و در روزنامه ها، شیکه های اجتماعی و رسانه های تصویری برای مردم پخش میشود. در این مقوله، فارسی زبانان نقش بسیار مهمی در شبکه های اجتماهی ایفا میکندن، اینان ایرانی نیستند بلکه مردمی دقیقا با خصوصیات اخلاقی و رفتاری مسولین ایران ولی از افریقا، پاکستان، بنگلادش، کره جنوبی، لبنان، عراق و آمریکای لاتین، … که با هدایت این رژیم و پول و سرمایه مردم فقیر ایران برای جاس،سی و رصد ایرانیان آموزش زبان فارسی دیده اند.
مهم اینست که در طول این ۳۸ سال نه تنها صدای اعتراض بلکه درد و آه و ناله های باصطلاح مخالفین واقعی این حکومت نفاق و جنایت شنیده نشده است. لازم است مخالفین واقعی این حکومت معرفی شوند: 
مخالفین واقعی این حکومت خانواده هایی هستند که همسران و فرزندانشان یا در زندانند و یا اعدام و در قبرستانها آرمیده اند. مادران قتل عام ۶۷، مادران پارک لاله، والدین جوانان ربوده شده همچون زینالی، … آیا تهدید و هتک حرمتی از زبان آنها بگوش رسیده؟ بسیاری از آنها تنها نان آورشان را فدای کشور و مردم کرده اند همجون مادر شهید ستار بهشتی که بجرم مطالبه حق و حقوقش بلافاصله پس از دستگیری از منزل زیر شکنجه در زندان بدیدار حق شتافت. مادرانی که حتی از محل دفن فرزندانشان بی خبرند، مادرانی که بر سر جنازه های مثله شده عزیزانشان فقط خدا خدا میکردند و نه توهین و بیحرمتی حتی به فاتلان فرزندانشان. 
مخالفین واقعی این حکومت کارگران و مردم فقیر و بی پناهی هستند که علی رغم درآمد زیر خط فقر، در سکوت کامل نفس میکشند که اگر حتی به تاخیر چندین ماهه حقوق و مستمری ناچیز خود اعتراض کنند، پاسخ آنها زندان و شکنجه و اخراج است.
مخالفین واقعی این حکومت فرهیختگانی هستند که بعلت مشکلات شدید مالی،و بیکاری به اعتیاد و بیماریهای روانی و خودکشی مبتلا شده اند.
مخالفین واقعی این حکومت، شدیدا تحت کنترل بوده و از دسترسی به اینترنت و شبکه های مجازی محرومند.
بهرحال همه این مخالفین برای علم و فرهنگ و دانشمندان ایران زمین احترام خاصی قایل بوده و زبانشان سلام و دعاست نه فحاشی و تهدید و تفتیش عقاید. نمیتوان انکار کرد که همکاری معدود تحصیل کردگانی با این حکومتهای دیکتاتور قلوب همه ایرانیان را جریحه دار میکند. ایران و ایرانی مبرا از این رفتارهای مشمئزکننده و غیراخلاقیست. باید تاکید کرد که ریشه توهین، تهدید و تفتیش عقاید در کلاسهای اخلاق حوزه ها و مداحی هاست چه بسا “نیش عقرب نه از سر کین است، اقتضای طبیعتش اینست”.
 
 
 دکتر حمیدرضا قضاوی



منبع: پژواک ایران