حکم ۲۴ سال زندان به خاطر پیاده‌‌روی بدون حجاب

sefi_110920.jpgرادیو فردا - دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی وکلای صبا کردافشاری که به خاطر اعتراض علیه حجاب اجباری به ۲۴ سال زندان محکوم شده است را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، پس از درخواست وکلای مدافع خانم افشاری برای اعاده دادرسی و بررسی مجدد پرونده این متهم، شعبه ۲۸ عالی دیوان کشور این درخواست را رد کرد و بدین ترتیب حکم زندان او تایید شده است.

حکم ۲۴ سال زندان برای این فعال مدنی درباره سه اتهام صادر شده و طبق قانون مجازات اسلامی بالاترین حکم صادره که در این پرونده ۱۵ سال زندان به اتهام «فساد و فحشا» بوده است، اجرا می‌شود.

صبا کرد افشاری که یکی از فعالان کمپین «چهارشنبه‌های سفید» بود که خرداد ۹۸ در تهران بازداشت شد.

پس از مدتی، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران این فعال مدنی را به اتهام «تشویق به فساد و فحشا» به ۱۵ سال حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به هفت‌ونیم سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک‌ونیم سال حبس محکوم کرد.

نهدهای بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر از اقدامات جمهوری اسلامی در سرکوب مخالفان حجاب اجباری به شدت انتقاد کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز در آخرین گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان که اسفند گذشته منتشر شد، به نام صبا کرد افشاری و برخی دیگر از فعالان اشاره کرده و گفته بود جمهوری اسلامی فعالان مدنی را «می‌رباید»، خانواده‌شان را مدت‌ها بی‌خبر می‌گذارد و برای اخذ «اعتراف تلویزیونی» آن‌ها را زیر فشار می‌گذارد.

راحله احمدی، مادر صبا کرد افشاری که از فعالیت‌های دخترش حمایت می‌کرد نیز به ۳۱ ماه زندان محکوم شده است.

خانم احمدی بهمن ۹۸ برای سپری‌کردن دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

منبع:پژواک ایران