اجرای حکم شلاق برای نوکیش مسیحی به جرم نوشیدن مشروب

زمان فدایی، نوکیش مسیحی سال ۹۶ به جرم ترویج مسیحیت به شش سال زندان محکوم شد

زمان فدایی، نوکیش مسیحی سال ۹۶ به جرم ترویج مسیحیت به شش سال زندان محکوم شد
 

ماموران زندان اوین حکم ۸۰ ضربه شلاق زمان فدایی، نوکیش مسیحی، به جرم نوشیدن مشروبات الکلی را اجرا کردند.

به گزارش وب‌سایت «ماده ۱۸»‌ که اخبار مربوط به حقوق اقلیت‌ها را پوشش می‌دهد، آقای فدایی روز یکشنبه ۲۵ آبان به دادسرای «شهید مقدس» زندان اوین برده شد و ۸۰ ضربه شلاق خورد. او دوم آبان از مرخصی پنج روزه به زندان بازگشته بود.

آقای فدایی متهم بود که در جریان شرکت در مراسم مذهبی مسیحیان، مشروب الکلی نوشیده و حکم ۸۰ ضربه شلاق این زندانی تیرماه سال ۹۶ صادر شده بود.

این نوکیش مسیحی علاوه بر این حکم، به اتهام «تشکیل کلیسای خانگی» و ترویج «مسیحیت صهیونیستی» به شش سال زندان محکوم شده است.

او همچنین در یک پرونده دیگر با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام» به یک سال و شش ماه حبس و دو سال تبعید به نهبندان محکوم شده است.

در قانون اساسی جمهوری اسلامی، تنها پیروان سه دین کلیمی، زرتشتی و مسیحی به عنوان اقلیت‌ مذهبی به رسمیت شناخته می‌شوند، اما نه این گروه از شهروندان ایرانی، و نه حتی اهل سنت و نه دیگر مذاهب، همچون بهائیان، در مورد به جا آوردن مناسک مذهبی خود از آزادی کامل برخوردار نیستند.

جمهوری اسلامی به طور ویژه با گروه‌هایی که به تبلیغ و ترویج مسیحیت می‌پردازند، برخورد می‌کند و هر ساله پرونده‌هایی در دستور کار دستگاه قضایی ایران قرار می‌گیرد که عمدتاً به حبس‌های طویل‌المدت منتهی می‌شود.

منبع:رادیو فردا