فرزند هفتم آقای علم الهدی چند شغله است؟

sadaat_122420.jpgسید مهدی صدرالساداتی - چند روز است برایم یک کلیپ از فرزند آخر علم الهدی،‌سید ماجد می فرستند با عنوان آقازاده ای با ۲۰ شغل!

آنچه می توان با سند و مدرک درباره فعالیت های اقتصادی ایشان گفت را اینجا می گذارم.

در روزنامه رسمی اسم سید ماجد علم الهدی در ۴ شرکت آمده که در مورد شرک «دامپروری نوین مصفا» و «فرهنگی هنری منایا» اطلاعات خاصی در دسترس نیست. اما دو شرکت دیگر قابل بررسی است.

سید ماجد مدتی مدیرعامل و نایب رییس شرکت نماد اندیش آرین بوده که در کار عرضه و خدمات زیراکس، چاپ و پرینتر بوده و واجد نمایندگی سامسونگ در این محصولات است. سرمایه رسمی شرکت و ارزهای دریافتی را در عکس ببینید (آخرین سرمایه شرکت ۴ هزار میلیون تومان و مجموع ارزهای دریافتی ۶۰۰ میلیون تومان)

 

ظاهرا این شرکت ها به روز شده همان ایران زیراکس است که سابقه طولانی در زیراکس دارد و ۲۲۰ شهر را در ایران پوشش می دهند.

اما اسم شرکت دیگر که اسم سیدماجد در آن به چشم می خورد شرکت گلوکزات است که از روغن ذرت، نشاسته و ماد اولیه ماکارونی گرفته تا خوراک دام و طیور در حطیه فعالیت این شرکت است و از سال ۴۹ در زمینی چهار هکتاری شروع به فعالیت کرده.

این شرکت ۱۲ زیر مجموعه دارد و ۶۴ محصول مختلف ارایه می کند.

نکته جالب این است که بنیاد مستضعفان مالک سهام گلوکزان بود که دو سال پیش ۵۱ درصد سهام را به زرماکارون فروخت و زرماکارون صاحب شرکتی شد که مواد اولیه ماکارونی وارد و تولید می کند (تعارض منافع). لازم به ذکر است سیدماجد امروز هیچ سمتی در گلوکزان ندارد. سید ماجد قبلا هم در بورس در شرکت مدیریت دارایی مرکزی بورس،‌ معاون اجرایی، مدیر ارتباطات و روابط عمومی این شرکت مهم بود و فعالیت های سایتی و فرهنگی دیگری هم داشته.البته امام جمعه مشهد قبلا در پویش فرزندت کجاست با تسنیم گفته بود فرزند هفتم من شغل آزاد دارد و به همین بسنده کرده بود. این نوع شفاف سازی ارزشی ندارد و باید دید منظور از شغل آزاد همان شغل آزادی است که مردم می فهمند؟ آیا مردم هم می توانند در شرکت غولی به نام گلوکزان متعلق به بنیاد یا شرکت دارایی بورس متعلق به سازمان بورس در سنین جوانی سمت مهمی داشته باشند؟

در مورد موسسه فرهنگی منایا هم بگویم که یک موسسه چند منظوره است که گرفتن مجوز آن خیلی راحت نیست و که آقای سیدماجد و اقوامشان آن را گرفتند.
یک چیزی هم ماند که نگفتم. حالا ایشان رفته با همسرش و مادرزنش سه تایی موسسه فرهنگی زده و بعد با همان ها به مشکل خورده و حتی زا این شرکت فرهنگی بیرون آمده و اوضاع عجیبی رقم خورده که گفتنش جایش اینجا نیست. اما زیبا نیست که امثال سید ماجد برای بچه های مردم کار فرهنگی می کنند؟

 

 

منبع:پژواک ایران