PEZHVAKEIRAN.COM لحظه به لحظه با روز سوم المپیک برای ایران
 

لحظه به لحظه با روز سوم المپیک برای ایران

روز سوم بازی های المپیک برای کاروان ایران با مبارزه حساس ناهید کیانی مقابل کیمیا علیزاده آغاز شد.
 
به گزارش "ورزش سه"، روز دوم رقابت های المپیک در شرایطی برای کاروان ایران تمام شد که شاهد رکورد شکنی جواد فروغی در اولین حضور المپیکی اش در رشته تپانچه بادی بودیم و او اولین مدال طلای مسابقات را کسب کرد. البته در شمشیر بازی شاهد عملکرد خوبی از ورزشکاران ایرانی نبودیم و دست ایران از رسیدن به مدال کوتاه ماند. با این حال دانیال شه بخش در وزن 52 تا 57 کیلوگرم بوکس به مرحله یک شانزدهم نهایی راه پیدا کرد و چهارشنبه به مصاف حریف کوبایی خود خواهد رفت. دیگر اتفاق  قابل توجه روز دوم پیروزی هیجان انگیز و نفس گیر والیبالیست های المپیکی ایران مقابل لهستان بودیم که با نتیجه 3 بر 2 رقم خورد.

سومین روز المپیک در حالی آغاز شد که هانیه رستمیان، ناهید کیانی و بسکتبالیست های المپیکی ایران باید به مصاف رقبا می رفتند. ادامه رقابت های امروز المپیک برای کاروان ایران با حضور نازنین ملایی در قایقرانی همراه خواهد بود و میرهاشم حسینی در رشته تکواندو و مهیار صداقت در تیراندازی دیگر نمایندگان ایران خواهند بود.
 
 
9:00: مهیار صداقت پشت خط آتش در توکیو: نماینده تیرانداز ایران امروز یکشنبه در ادامه رقابت ها در المپیک توکیو در ماده ۱۰ متر تپانچه بادی در خط آتش قرار گرفت. مهیار صداقت دومین نماینده تیرانداز ایران امروز در مرحله مقدماتی در ماده ۱۰ متر تفنگ بادی همراه ۴۶ تیرانداز در خط آتش ایستاد. صداقت که نخستین حضور خود را در المپیک تجربه می کند در خط ۱۶ تیر خود را شلیک می کند.
تبلیغات
 
 

 
8:43: شاهین طبع مربی تیم ملی بسکتبال پس از شکست مقابل جمهوری چک در اولین گام به کمبود بازی های تدارکاتی اشاره کرد و گفت که تیمش در نیمه اول نمایش خوبی نداشته ولی در نیمه دوم تصمیمات بهتری در خط حمله گرفته شده و اگر می توانستند بازی را بهتر کنترل کنند، نتیجه بهتری به دست می آمد. تیم ملی بسکتبال در اولین گام با نتیجه 84 بر 78 مقابل جمهوری چک شکست خورد.
 

 
8:11: کیمیا علیزاده در مرحله یک‌ هشتم نهایی المپیک برابر جید جونز ستاره کاروان بریتانیا و قهرمان دو دوره اخیر المپیک با نتیجه 16 بر 12 به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. با این نتیجه شانس ناهید کیانی برای بازگشت به جدول شانس مجدد افزایش یافت و حالا باید دید علیزاده در مرحله یک چهارم نهایی که با حریفی چینی مصاف خواهد داد، چه نتیجه ای کسب می کند و آیا می تواند به نیمه نهایی راه پیدا کند یا خیر.
 
 

 
8:00: حسینی باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار کره جنوبی و ازبکستان برود که در آن دیدار نماینده ازبکی توانست در راند طلایی  تکواندو کار کره ای را  شکست دهد.
 

 
7:31: میرهاشم حسینی نماینده وزن 68- کیلوگرم تکواندو مردان ایران در اولین مبارزه خود برابر یو جن هوانگ نماینده چین تایپه با نتیجه 18 بر 16 به پیروزی رسید و مرحله بعد صعود کرد.
 
 

 
7:15: تیم ملی بسکتبال ایران که در کوآرتر چهارم نمایش فوق العاده درخشانی داشت، نتوانست اختلاف امتیازی که به دلیل عملکرد ضعیف در کوآرترهای اول و به خصوص دوم و سوم ایجاد شده بود  را جبران کند و با نتیجه 78 بر 84 در اولین گام مغلوب جمهوری چک شد.
 
 

 
7:12: نازنین ملایی در یک چهارم نهایی مسابقات قایقرانی روئینگ تکنفره زنان، مسافت 2 کیلومتری را با زمان 08:07.32 دقیقه طی کرد و پس از نمایندگان نیوزلند و سوئیس در رده سوم ایستاد و به نیمه صعود کرد.
 
 

 
6:50: تیم ملی بسکتبال ایران در کوآرتر سوم با اینکه عملکرد بهتری داشت، باز هم با 5 امتیاز نسبت به حریف مغلوب شد تا امتیاز 67 بر 46 مقابل چک بر تابلو نقش ببندد. شاگردان شاهین طبع یک نیمه فرصت دارند تا اختلاف 21 امتیازی را جبران کنند.
 
 

 

6:20: تیم ملی بسکتبال ایران در نیمه اول با نتیجه 30 بر 46 مقابل جمهوری چک شکست خورد. شاگردان شاهین طبع در کوآرتر اول عملکرد بهتری داشتند و با نتیجه 25 بر 19 مغلوب شدند، ولی در کوآرتر دوم با نتیجه 21 بر 11 مغلوب شدند.
 
 



6:00: مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برای حمایت از رستمیان در سالن محل برگزاری این مسابقه حاضر شده بود.
سلطانی فر که به همراه صالحی امیری در سالن محل برگزاری مسابقه هانیه رستمیان حضور پیدا کرده بود، پس از حذف این ورزشکار گفت: دهمی هانیه رستمیان بین ۵۳ نفر اتفاق بسیار خوبی بود، اما حیف شد با اختلاف کم به فینال نرسید. البته او مسابقه میکس را هم دارد و امیدواریم در آن ماده نتیجه بهتری بگیرد.
 
 

 
5:59: هانیه رستمیان در مرحله مقدماتی تپانچه 10 متر بادی بانوان از صعود به فینال بازماند. در این مرحله 8 ورزشکار اول راهی فینال شدند. رستمیان در خط پنجم با۵۳ حریفش رقابت کرد و در نهایت در جایگاه دهم ایستاد.
 

 
5:45: ناهید کیانی نماینده -57 کیلوگرم تکواندو ایران در اولین مبارزه خود برابر کیمیا علیزاده نماینده تیم پناهندگان المپیک با نتیجه 18 بر 9 شکست خورد تا از راهیابی به دور بعدی بازبماند. البته در صورت راهیابی علیزاده به فینال، کیانی در جدول شانس مجدد حضور پیدا خواهد کرد.
 

منبع:پژواک ایران