تکواندوی المپیک؛‌ کیمیا علیزاده به نیمه نهایی مسابقات وزن ۵۷ کیلوگرم رسید

کیمیا علیزاده، تکواندوکار ایرانی که با پرچم تیم پناهجویان در رقابت‌های المپیک توکیو شرکت کرده است، با پیروزی مقابل ناهید کیانی، تکواندوکار ایرانی و جید جونز، تکواندوکار بریتانیایی، به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم صعود کرد.

کیمیا علیزاده در بازی اول موفق شد ناهید کیانی را با نتیجه ۱۸ بر ۹ شکست دهد. او در بازی دوم نیز موفق شد که با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ جید جونز، ورزشکار بریتانیایی و دارنده ۲ طلای المپیک را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی مسابقات این وزن برود.

علیزاده با کسب مدال برنز در المپیک ریو دو ژانیرو در سال ۲۰۱۶ نخستین زن ایرانی است که موفق به کسب مدال در این رقابت‌ها شد. او بعدها به انتقاد از حجاب اجباری پرداخت و در اعتراض به «نگاه جنسیتی» در ورزش ایران، کشور را برای زندگی در آلمان ترک کرد.

خانم علیزاده سال گذشته گفت: «از تصمیمی که برای زندگی‌ام گرفتم و به طور حتم آینده‌ام را تغییر می‌دهد، احساس بسیار خوبی دارم».

ناهید کیانی، حریف کیمیا علیزاده نیز برنده مدال برنز در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بود.

بر اساس اعلام رسمی کمیته بین‌المللی المپیک، نام چهار ورزشکار ایرانی در فهرست ۲۹ نفره ورزشکاران پناهنده به چشم می‌خورد.

کیمیا علیزاده و دینا پوریونس لنگرودی در رشته تکواندو، جواد محجوب در رشته جودو، هامون درفشی‌پور در رشته کاراته و سعید فضل‌‌اولی در رشته قایقرانی، چهار ایرانی تیم پناهجویان در مسابقات المپیک توکیو هستند.

منبع:پژواک ایران