PEZHVAKEIRAN.COM احضار دو دختر ۱۴ ساله در جوانرود به اتهام «هواداری از یک حزب کرد»!
 

احضار دو دختر ۱۴ ساله در جوانرود به اتهام «هواداری از یک حزب کرد»!

سایت حقوق بشری هه‌نگاو، که اخبار حقوق بشر در کردستان را پوشش می‌دهد، گزارش داده است که دو دختر ۱۴ ساله اهل شهرستان جوانرود به دلیل «هواداری از یکی از احزاب كُردستانی اپوزسیون حکومت» توسط اداره اطلاعات این شهرستان احضار و پنج ساعت بازجویی شده‌اند.

سونیا کریمی و پریا فتحی به همراه دوست خود تارا احمدی، ۱۶ ساله، روز دوم شهریور توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و پس از یک روز آزاد شده بودند. پیش از این رستگار یوسفی، فرماندار جوانرود، با تایید خبر گفته بود که این دختران نوجوان قصد خروج از ایران را داشته‌اند و با درخواست خانواده‌‌شان در خارج از شهر پیدا شده‌اند.

یک منبع نزدیک به خانواده این دختران اما به سایت هه‌نگاو گفته است که اداره اطلاعات خانواده این دختران را تهدید کرده که با رسانه‌ها حرف نزنند. علاوه بر این، تارا احمدی، یک روز پس از آزادی، خود را در منزل‌شان حلق‌آویز کرد و کماکان در بیمارستان «حضرت رسول» شهرستان جوانرود بستری است.

فرماندار جوانرود خبر خودکشی این دختر نوجوان را تایید کرده بود ولی به دلیل آن اشاره نکرده بود. سایت هه‌نگاو نوشته است که سپاه پاسداران از خانواده تارا احمدی خواسته است که بگویند سپاه هیچ نقشی در این ماجرا نداشته و کلانتری جوانرود این دختران را پیدا کرده است.

منبع:پژواک ایران