PEZHVAKEIRAN.COM جوان ۲۲ ساله ایلامی در زندان کشته شده است
 

جوان ۲۲ ساله ایلامی در زندان کشته شده است

یک سازمان حقوق بشری در کردستان مرگ یک جوان بازداشتی ایلامی در زندان فشافویه تهران را تایید کرده است.
یک سازمان حقوق بشری در کردستان مرگ یک جوان بازداشتی ایلامی در زندان فشافویه تهران را تایید کرده است. © .
هه‌نگاو، یک سازمان حقوق بشری در کردستان، روز شنبه سوم مهر ماه، اعلام کرد: یک جوان اهل استان ایلام که چند روز پیش توسط نیروهای انتظامی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه زندان فشافویه (تهران بزرگ) منتقل شده بود، بر اثر ضرب و شتم و شکنجه ماموران این زندان، جان خود را از دست داده است. گزارش مرگ این جوان تنها دو روز پس از تایید مرگ مشکوک شاهین ناصری، شاهد شکنجه‌ی نوید افکاری، از سوی قوه قضائیه ایران، در زندان، منتشر شده است. 

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، یک شهروند بازداشتی، اهل شهرستان سیروان از توابع استان ایلام، روز پنج‌شنبه اول مهر ماه، در اثر شکنجه و ضرب و شتم ماموران زندان فشافویه (تهران بزرگ) جان خود را از دست داده است. 

بر اساس این گزارش، هویت این جوان، امیرحسین حاتمی، ۲۲ ساله، اهل روستایی از توابع بخش سیروان در استان ایلام و ساکن تهران، شاغل در یکی از بازارهای تهران، اعلام شده است. 

گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، به نقل از یک منبع مطلع، آورده است: امیرحسین حاتمی در اثر شکنجه و برخورد باتوم با سرش جان‌باخته‌ است.

به گفته همین منبع، «امیرحسین حاتمی که در یکی از بازارهای تهران مشغول کار بوده چند روز پیشتر به دلیل درگیری با یک شهروند دیگر توسط نیروهای انتظامی تهران بازداشت شده بود». 

 گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو می‌افزاید: پدر امیرحسین حاتمی، در حالیکه حاضر به تحویل جسد فرزندش از زندان فشافویه نشده است، تاکید دارد: «تا زمانی که بطور رسمی دلیل مرگ وی را عنوان نکنند حاضر به تحویل گرفتن جسد فرزندم نیستم».

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که خانواده و نزدیکان امیرحسین حاتمی امروز (شنبه) در برابر زندان فشافویه (زندان بزرگ تهران) تجمع کرده و خواستار رسیدگی به «مرگ مشکوک» این جوان در زندان شدند.

دو روز پیش، قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، مرگ شاهین ناصری، زندانی جرائم غیرسیاسی تهران بزرگ، در زندان را تایید کرد. سازمان حقوق بشر ایران، روز سه‌شنبه گذشته، به نقل از منابع مطلع، مرگ مشکوک شاهین ناصری را اعلام کرده بود. 

شاهین ناصری، کارشناس بازرگانی، در روز ۹ آبان ۱۳۹۸، در برگه «تحقیق از شاهد» شهادت داده بود که خود در آگاهی شیراز شاهد شکنجه نوید افکاری بوده است. بر اساس این چهار ورق شهادت‌نامه، شاهین ناصری می‌گوید هنگامی که در اداره آگاهی شیراز بوده صدای فریاد نوید افکاری را شنیده و صحنه کتک خوردن او به دست دو مامور لباس شخصی را به چشم دیده است. شاهین ناصری، پیش از این، هشدار داده بود که از طرف بازپرس پرونده‌اش به دلیل شهادت درباره شکنجه نوید افکاری تهدید شده است.

منبع:رادیو فرانسه