PEZHVAKEIRAN.COM حکم اعدام برای یک زن و یک مرد در تهران به جرم زنای محصنه تایید شد
 

حکم اعدام برای یک زن و یک مرد در تهران به جرم زنای محصنه تایید شد

دادگاه عالی در ایران حکم اعدام برای یک زن و یک مرد متاهل را در تهران به دلیل «رابطه پنهانی» و به جرم «زنای محصنه» تایید کرده است.

روزنامه شرق در گزارشی که روز شنبه، ۱۵ آبان، منتشر کرد هویت متهمان این پرونده را میثم، ۲۷ ساله و ساره ۳۳ ساله اعلام کرده و نوشت که بازداشت این دو نفر پس از شکایت همسر میثم صورت گرفته، اما او در ادامه از شکایت خود صرف نظر کرده، اما پدر شوهر ساره به اتهام زنای محصنه برای این دو نفر تقاضای «اشد مجازات» را کرده است.

در گزارش روزنامه شرق آمده است که حکم اعدام متهمان این پرونده با توجه به مستندات و فیلم‌های موجود در شعبه ۲۶ دیوان عالی تایید شده است.

در قانون مجازات اسلامی، روابط جنسی زنان یا مردان متأهل با افرادی جز همسرشان و خارج از چارچوب‌های شرعی «زنای محصنه» نامیده می‌شود و در صورت اثبات آن مجازات چنین افرادی سنگسار است.

در سال‌های گذشته بسیاری از شخصیت‌ها و نهادهای حقوق بشری از تداوم روند صدور حکم اعدام در ایران انتقاد کرده و خواستار توقف آن شده‌اند.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران سوم آبان از جمهوری اسلامی خواسته بود که نسبت به اصلاح قوانین خود با هدف لغو مجازات اعدام که در تعارض با قوانین بین‌المللی است، اقدام کند.

بر اساس گزارش اخیر رحمان به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فاصله زمانی یک ساله از اکتبر ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۳۹۹ تا ۹ مهر ۱۴۰۰) «حداقل ۲۶۶ نفر در نقاط مختلف ایران به شیوه حلق‌آویز اعدام شدند که این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است».


منبع:پژواک ایران