PEZHVAKEIRAN.COM اقدام به خودکشی یک زندانی بیمار در زندان تهران بزرگ
 

اقدام به خودکشی یک زندانی بیمار در زندان تهران بزرگ

یک زندانی بیمار در زندان تهران بزرگ  روز شنبه ۱۳ فروردین‌ماه در پی عدم رسیدگی پزشکی اقدام به خودکشی کرد. او که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد، پیش از این نیز چندبار اقدام به خودکشی کرده بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «آقای کشوری روز شنبه ۶ فروردین به بهداری زندان تهران بزرگ منتقل شده و نامه اعزام اورژانسی به مرکز درمان خارج از زندان برای درمان صادر شد و رئیس زندان هم با نوشتن نامه ای قول اعزام به بیمارستان برای انجام عمل را داده بود. با عملی نشدن این وعده ها او روز گذشته خودش را در زندان دار زد که خوشبختانه توسط دوستانش نجات پیدا کرد.»

هرانا پیشتر در گزارشی از عدم رسیدگی پزشکی به این زندانی خبر داده بود. مجید کشوری، زندانی متهم به جرائم عمومی که حدود ۵ ماه قبل جهت تحمل ۲ سال حبس تعزیری به دلیل شورش زندان قزلحصار کرج در سال ۸۹، از این زندان به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ منتقل شده در ناحیه شکم از کیست مویی رنج میبرد.

به گفته یک زندانی که اخیرا به مرخصی اعزام شده، آقای کشوری از این ناحیه همواره دچار خونریزی میشود و نیازمند به انجام عمل جراحی است اما از زمان انتقال تاکنون علیرغم درخواستهای مکرر جهت اعزام به بیمارستان با عدم رسیدگی پزشکی مواجه شده است. این در حالی است که او از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد و پیش از این نیز چندبار اقدام به خودکشی کرده است.

هرانا آذرماه ۹۵ در گزارشی از  شکنجه این زندانی در زندان قزلحصار کرج خبر داده و تصاویر مربوط به شکنجه و آثار سوختگی و ضرب و شتم این زندانی را منتشر کرده بود.

منبع:پژواک ایران