رسانه های فرانسه از زندانی بودن دو مترجم جوان آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی خبر دادند

فیگارو و خبرگزاری فرانسه با استناد به یک پیام تصویری اعلام کردند که مترجمان جوان دو فرانسوی زندانی در ایران، ٤٨ روز است که در زندان به سر می برند. در ماه مه گذشته سسیل کُلر، عضو سندیکای فرانسوی "نیروی کارگری"، و همسر وی "ژک پاری" در جریان سفر تفریحی خود به ایران دستگیر و زندانی شدند.

به گزارش رادیو فرانسه، مقامات جمهوری اسلامی ایران دو جهانگرد فرانسوی را به اتهام برانگیختن بی ثباتی در ایران دستگیر و زندانی کرده‌اند. اکنون مادر یکی از مترجمان جوان دستگیر شده، آنیشا اسداللهی در پیامی تصویری گفته است که دختر او و همسرش، کیوان مهتدی، از ٤٨ روز پیش در زندان هستند و ۳۳ روز را در سلول انفرادی گذرانده‌اند. پیش از این کانون نویسندگان ایران در پیام‌های متعدد خواستار آزادی این دو مترجم جوان شده بود.

مادر آنیشا اسداللهی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط دخترش و همسر وی کیوان مهتدی شده و افزوده است که زندان جای نویسندگان و مترجمان نیست.

سسیل کٌلر و ژک پاری از سوی مقامات جمهوری اسلامی متهم شده‌اند که با فعالان سندیکای معلمان ملاقات کرده‌اند و هدف آنان از این ملاقات تحریک آشوب در ایران بوده است. وزارت امور خارجۀ فرانسه ضمن بی اساس خواندن این اتهام خواستار آزادی فوری آنان شده است.

کشورهای غربی معتقدند که جمهوری اسلامی ایران با انگیزۀ سیاسی شهروندان خارجی را دستگیر و زندانی می‌کند و هدف آن از این کار اعمال فشار در مذاکرات اتمی به منظور برچیدن تحریم هاست. در دو ماه گذشته دست کم ٢۳٠ معلم ناراضی در ایران زندانی شده اند.

منبع:رادیو فرانسه