بازداشت ۲۷ نفر از اعضای یک تور گردشگری در آمل

فرمانده انتظامی آمل مازندران از بازداشت ۲۷ نفر از اعضای یک تور گردشگری خبر داد. وی بی توجهی به “ارزش های اخلاقی و هنجارهای قانونی” را عوامل بازداشت این شهروندان عنوان کرد. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.
به گزارش عصر ایران، علی داداش تبار، فرمانده انتظامی آمل مازندران در این خصوص گفت: “طی عملیات مشترک ماموران انتظامی و سپاه پاسداران این شهرستان در طی پایش های صورت گرفته درمحدوده جنگلی روستای رزکه، ۲۷نفر از افرادی که در قالب تورهای غیر مجاز که ارزش های اخلاقی و هنجارهای قانونی را رعایت نکرده بودند دستگیر شدند. در این ارتباط ۱۲خودرو نیز توقیف شد.”

لازم به ذکر است، خرداد ماه سال جاری،۱۲۰ نفر از اعضای یک تور گردشگری به دلیل “اعمال مجرمانه” در جنگل های شهرستان نکا دستگیر شدند.

در این گزارش به هویت شهروندان بازداشتی اشاره نشده است.

تحمیل سبک زندگی و مبارزه با آنچه “سبک غربی” زندگی خوانده می شود از نخستین سال های عمر حکومت جمهوری اسلامی در ایران محل کشمکش بین شهروندان و حکومت بوده است.

این تحمیل شیوه در حالی است که اعلامیه جهانی حقوق بشر در ماده ۳ چنین بیان می کند: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد و در اصل ۱۲ نیز آمده نباید در زندگی خصوصی، امور خانوادگی، اقامتگاه یا مکاتبات هیچ‌کس مداخله‌های خودسرانه صورت گیرد یا به شرافت و آبرو و شهرت کسی حمله شود. در برابر چنین مداخله‌هایی برخورداری از حمایت قانون حق هر شخصی است.

ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

منبع:عصر ایران