PEZHVAKEIRAN.COM هشدار یک وکیل درباره حکم دادگاه انقلاب سمنان علیه بهائیان
 

هشدار یک وکیل درباره حکم دادگاه انقلاب سمنان علیه بهائیان

سعید دهقان، وکیل دادگستری می‌گوید که شعبه اول دادگاه انقلاب سمنان با ادعای «کشف اسناد از منزل مسئول تشكيلات غيرقانونی بهائيت آقای جمال‌الدین خانجانی»، حکم به مصادره بسیاری از املاک خصوصی شهروندان بهائی به نفع «ستاد اجرایی حضرت امام» داده است.
آقای دهقان با انتشار این خبر در یک رشته توییت از اینکه با این حکم جدید دادگاه انقلاب «سرنوشت [روستاهای] روشنکوه ساری در انتظار بهائیان سمنان است، ابراز نگرانی کرد.

او می‌گوید که این حکم در حالی صادر شده که «حتی یک سند مالکیت از منزل آقای خانجانی کشف نشده بود» و حکم مصادره فقط بر اساس یک برگ کاغذ «صادر شده که نام، مشخصات و آدرس محل سکونت و مغازه تعدادی از شهروندان بهایی بر روی آن نوشته شده بود.»

آقای دهقان می‌گوید که تشکیلات بهایی در ایران وجود ندارد چون در سال ۱۳۶۳ توسط جمهوری اسلامی منحل شده است و عبارت «مسئول تشكيلات» در این حکم «بی‌مبناست.»

به گفته این وکیل، شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران رأی بدوی دادگاه سمنان را تأیید کرده و همچنین اعلام کرده که «جاسوسی آنها به نفع اجانب محرز است».

آقای دهقان می‌گوید این در حالی است که «هرگز اتهام جاسوسی به این افراد تفهیم نشده بوده حتی دردادگاه انقلاب سمنان.»

او این احکام و این اقدامات را «پرونده سازی جدید علیه بهائیان سمنان» خواند و گفت که در تصویری بزرگتر این بخشی از «پروژه نسل کشی تدریجی» بهائیان از سوی حکومت جمهوری اسلامی است.

او به فهرستی از «ظلم‌هایی» که مقامات امنیتی سمنان در طول سا‌ل‌های اخیر علیه بهائیان کرده اشاره کرد.

منبع:پژواک ایران