PEZHVAKEIRAN.COM حسین بیات، نایب رئیس انجمن حقوق اساسی ایران، به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد
 

حسین بیات، نایب رئیس انجمن حقوق اساسی ایران، به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

دادگاه تجدیدنظر استان تهران با صدور دادنامه ای حسین بیات، را به تحمل حبس تعزیری، جریمه نقدی و مجازات تکمیلی محکوم کرد.‌ او پیش تر توسط دادگاه انقلاب به اتهام های تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و توهین به مقدسات اسلامی، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱، حسین بیات، نایب رئیس انجمن حقوق اساسی ایران، به اتهام تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و توهین به مقدسات اسلامی، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران در مجموع به تحمل پنج سال حبس تعزیری، پرداخت ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی و مجازات تکمیلی محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ تجمیع جرائم، تحمل سه سال و چهار ماه از مجموع این حکم لازم به اجرا است.

امیر رئیسیان وکیل دادگستری در این خصوص اعلام کرد:”حسین بیات، توسط دادگاه به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب، به تحمل ۱۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ میلیون جزای نقدی و به اتهام توهین به مقدسات اسلامی، به مجازات ۴۰ ماه حبس تعزیری و علاوه بر آنها به مجازاتهای تکمیلی محکوم شده‌اند. یعنی حکمی که قابل اجرا است این است که علاوه بر ۴۰ ماه حبس تعزیری، دو سال ممنوع الخروج بودن، و به مدت سه ماه، روزی چهار ساعت، در ساعات خالی از حضور مردم به ارائهٔ خدمات عمومی پاکسازی بوستان و مراتع تحت نظارت حراست جهاد کشاورزی استان تهران و ضبط گوشی تلفن همراه محکوم شد.”

این وکیل دادگستری افزود:”منظور دادگاه از تشویش ادهان‌عمومی و نشر اکاذیب، یادداشت‌ها و مطالبی است که وی در پست‌های حساب اینستاگرام خود منتشر کرده بود.

منبع:پژواک ایران