بهاره هدایت در نامه‌ای از اوین بر «براندازی جمهوری اسلامی» تاکید کرد

بهاره هدایت،‌ فعال سیاسی که در زندان بسر می‌برد در آستانه سال نو در نامه‌ای از اوین نوشته که این هشتمین عیدی است که در زندان جمهوری اسلامی است.
او در این نامه از شماری از کشته شدگان اعتراضات و همچنین معترضانی که اعدام شده‌اند و همه ایرانیانی که در «حسرت یک زندگی معمولی» به خیابان‌ها رفتند، اما دست ناپاک دشمنان «زن، زندگی و آزادی» جان آن ها را گرفته یاد کرده است.
خانم هدایت در بخشی از نامه‌اش با اشاره به «جنبش مهسا» نوشته که تا قبل از آن کسانی «براندازی را نهایتا ایده‌هایی پراکنده در فضایی نامتعین می پنداشتند که حامل و عاملی در زمین واقعیت ندارد، اما با این جنبش براندازی نشد، اما این خواسته تعین مادی پیدا کرد.»
این فعال سیاسی در این نامه بر «براندازی جمهوری اسلامی» تاکید کرده و گفته برغم التهابات یک ماه اخیر وضعیت همان است که بود و آن این که «جمهوری اسلامی بدل به غیراخلاقی ترین عنصر حیات روزمره ایرانیان شده و بقای او نافی بقای ما، فرزندانمان و سرزمینمان است. بنابراین منطق براندازی جمهوری اسلامی کماکان برقرار است.»
او در این نامه همچنین یادآوری کرده که اگر آزادی می‌خواهیم،‌ مسیر آن از هر میانبری باشد در نهایت به «از میان برداشتن جمهوری اسلامی و حذف اسلام سیاسی از ساحت حکمرانی می رسد.»
خانم هدایت پیش‌تر هم با نوشتن نامه‌ای از زندان اصلاحات را پایان یافته اعلام کرد و گفته بود:«درآینده راهی جز انقلاب برای ایران و رفتن جمهوری اسلامی قابل تصور نیست.»
بهاره هدایت از فعالان سیاسی دانشجویی است که پیش از این بارها بازداشت شده و به زندان رفته است. او تا سال‌ها یکی از چهره‌های شاخص جنبش دانشجویی ایران و از هواداران اصلاحات بود و بیش از این بارها خواستار مشارکت همگانی در انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

منبع:بی بی سی