PEZHVAKEIRAN.COM عضو دفتر خامنه‌ای نشست فرماندهان سپاه با رهبر جمهوری اسلامی درباره اعتراضات را تکذیب کرد
 

عضو دفتر خامنه‌ای نشست فرماندهان سپاه با رهبر جمهوری اسلامی درباره اعتراضات را تکذیب کرد

در پی انتشار گزارشی در یک کانال تلگرامی در خصوص نشست ده‌ها تن از فرماندهان سپاه پاسداران با علی خامنه‌ای در خصوص نگرانی از عواقب گسترش اعتراضات مردمی در ایران، یک عضو دفتر حفظ‌ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی، آن را «جعلی» خواند.
مهدی فضائلی روز دوشنبه ۲۹ اسفند توییت کرد که «جلسه‌ای با چنین ترکیبی در طول تاریخ تشکیل نشده و نخواهد شد».

کانال تلگرامی «وقت آزادی» به تازگی متن یک گزارش ۴۴ صفحه‌ای را با عنوان «محرمانه» منتشر کرد که در آن آمده بود ۵۸ تن از فرماندهان ارشد سپاه ۱۳ دی امسال، در سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی، در نشستی با علی خامنه‌ای به او گفتند که بسیاری از نیروهای آن‌ها تمرد کرده و حاضر به اجرای دستورات سرکوب علیه مردم نیستند.

این گزارش به نقل از فرماندهان افزوده بود که هواخواهی از حکومت در میان نیروهای نظامی و انتظامی، دستخوش ریزش شده و درگیری‌هایی در برخی از لشکرها برسر همدردی با مردم در مقابل حکومت رخ داده است.

کانال یادشده به نقل از غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، افزوده بود که او در آن جلسه از سه مورد «تمرد از دستور و اقدام خودسر به معنی اقدام برای به آتش کردن توپخانه از سوی نظامیانی که با مردم ابراز همبستگی می‌کنند، برای هدف قرار دادن بیت رهبری»، خبر داده و گفته بود: «این تفکر به‌واقع تروریستی به‌حمدالله با اقدامات فوری برادران در لشکر» شناسایی و افراد مرتبط دستگیر شدند.

اما مهدی فضائلی در توییت خود نوشت که «با بهره اندک از عقل هم می‌شود جعلی بودن متن منتشره را فهمید». به ادعای او، «برخی تمرین برای دروغ سیزده را زود شروع کرده‌اند».

ظاهرا برخی تصمیمات با موافقت رهبر جمهوری اسلامی، از جمله عفو معیاری بازداشتی‌ها، از روز ۱۴ دی اعلام شد با این امید که حکومت بتواند شعله اعتراضات را خاموش کند.

منبع:پژواک ایران