پیام نوروزی وزارت خارجه آمریکا: به ایستادن کنار مردم ایران ادامه خواهیم داد

جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در پیام‌های جداگانه‌ای نوروز را تبریک گفتند. بایدن، نوروز رو یادآور امید به پیش‌رو در تاریک‌ترین زمان‌ها توصیف کرد و بلینکن و شرمن بر ایستادگی کشورش کنار مردم ایران تاکید کرد.
رییس‌جمهوری آمریکا در پیام کوتاهی به مناسبت نوروز گفت این جشنی است که برای هزاران سال برپاست و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن را گرامی می‌دارند. او گفت نوروز آغاز سال جدیدی است که امید پیش رو را حتی در تاریک‌ زمان‌ها به ما یادآوری می‌کند.
آنتونی بلینکن در پیام نوروزی خود با اشاره به «سرکوب وحشیانه» معترضان ایران به دست حکومت گفت: «ما تعهد خود را تکرار می کنیم: ایالات متحده به دفاع از حقوق بشر شما و حمایت از شما در حالی که به دنبال آینده‌ای روشن‌تر هستید، ادامه خواهد داد.»
وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا هم در پیامی تصویری با اشاره به خیزش ایرانیان علیه حکومت در سال ۱۴۰۱، شجاعت مردم ایران را ستود و آن را باورنکردنی توصیف کرد.
او گفت: « در سال گذشته تظاهرات تحت رهبری زنان و دختران که با مرگ غم‌انگیز و بی‌دلیل مهسا امینی آغاز شد الهام‌بخش مردم در سراسر جهان بود. پیام‌ آنها ساده و محکم بود: زن زندگی آزادی.»
معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به سرکوب اعتراض‌ها از سوی جمهوری اسلامی گفت: «رژیم تصمیم گرفت به جای شنیدن به قلع و قمع وحشیانه و سرکوب خشونت‌آمیز معترضان مسالمت‌جو و قطعی و سانسور اینترنت و دستگیری ده‌ها هزار شهروند ایرانی متوسل شود.»
او افزود در «سراسر ایران خانواده‌ها بر سر سفره هفت‌سین دلتنگ عزیزان خود هستند. کارآفرینان ایرانی شاهد نابودی شغل و معیشت خود بوده‌اند.»
این مقام ارشد دولت بایدن با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا به دلیل سرکوب‌ معترضان علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده گفت: «ما در ایالات متحده آمریکا شاهد شجاعت باورنکردنی مردم ایران هستیم که علیرغم تهدید‌ها، ارعاب و خشونت همچنان با استواری تمام ایستادگی می‌کنند.»
شرمن از رهبران جمهوری اسلامی خواست «خط مشی خود را تغییر و به ندای شهروندان خود گوش دهند. فورا به دستگیری‌های دسته‌جمعی، محاکمه‌های ساختگی، اعدام‌های عجولانه، بازداشت روزنامه‌نگاران و سایر موارد نقض حقوق‌بشر را خاتمه دهند.»
او در انتهای این پیام تاکید کرد «در شروع سال جدید ما به ایستادن در کنار مردم ایران ادامه خواهیم داد و تا هر زمان که لازم باشد  کنار زنان و دختران، وکلا و روزنامه‌نگاران، ورزشکاران و چهره‌های فرهنگی، با مادران، پدران، خواهران و برادران که همگی خواستار آینده‌ای امیدبخش‌تر و عاری از خشونت و سرکوب‌اند خواهیم بود.»

منبع:پژواک ایران