PEZHVAKEIRAN.COM درگیری در یزد بر سر حجاب اجباری؛ سه نفر بازداشت شدند
 

درگیری در یزد بر سر حجاب اجباری؛ سه نفر بازداشت شدند

سه شهروند ایرانی روز اول سال نو خورشیدی، به دلیل واکنش به تذکرِ حجاب چند زن در یزد بازداشت شدند.
سایت خبری «عصر ایران» نوشته که این سه نفر وقتی در حال بازدید از باغ دولت‌آباد یزد بودند، به تذکر یک زن که از او با عنوان «زن شهید» نام برده شده است، واکنش نشان داده و با او و دخترش درگیری فیزیکی پیدا کردند.

بر اساس این گزارش در حین این درگیری، یک زن دیگر نیز که «آمر به معروف» خوانده شده، وارد ماجرا شد و بلافاصله نیروی انتظامی سه نفری که به تذکر حجاب واکنش دادند را بازداشت کرد.

پس از آغاز اعتراضات «زن زندگی آزادی» در پی کشته شدن مهسا امینی توسط مأموران گشت ارشاد، یکی از اقدامات اعتراضی زنان ایرانی که هم‌چنان به‌طور گسترده ادامه دارد، برداشتن شال و روسری از سر و امتناع از پوشیدن مانتو است.

در ماه‌های گذشته مقامات ایران از انحلال گشت ارشاد خبر داده اما بر نظارت فیزیکی و جریمه زنانی که از قانون حجاب اجباری پیروی نمی‌کنند، تأکید کرده‌اند.

در همین حال برخی از امامان جمعه و مسئولان ستاد امر به معروف از حامیان حکومت خواسته‌اند که برای برخورد با «بی‌حجاب‌ها» به‌صورت «آتش به‌اختیار» عمل کنند.

پیش از این نیز درگیری میان شهروندان و مأموران گشت ارشاد، نیروهای «آمر به معروف» و شهروندانی که اقدام به دخالت درباره پوشش سایرین می‌کنند، بارها اتفاق افتاده بود.

در ماه‌های اخیر نیز باوجود نافرمانی مدنی در رعایت حجاب اجباری و نیز اعتراضات سراسری، کماکان این درگیری‌ها ادامه دارد و منجر به بازداشت‌ شماری از شهروندان و پلمب چندین مرکز شده است.

منبع:عصر ایران