PEZHVAKEIRAN.COM فرمانده نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان: اگر کسی بخواهد امنیت را از مردم بگیرد، به‌شدت برخورد می‌کنیم
 

فرمانده نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان: اگر کسی بخواهد امنیت را از مردم بگیرد، به‌شدت برخورد می‌کنیم

در حالی که استان سیستان و بلوچستان از ماه‌ها پیش و به‌ویژه هر جمعه پس از نمازهای جمعه صحنه تجمع اعتراضی مردم علیه حکومت بوده است، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران روز سه‌شنبه، هشتم فروردین، طی یک سخنرانی در این استان هشدارهایی در مورد «خط قرمز» نظام داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، محمد پاکپور که در «همایش سران طوایف، علما و منتقدین استان سیستان و بلوچستان» سخن می‌گفت، ناامنی‌ها در این استان را به «بدخواهان و دشمن» نسبت داد و با ذکر «آستانه تحمل یا همان خط قرمز» گفت: «اگر کسی بخواهد این امنیت را از مردم بگیرد با او به شدت برخورد خواهد شد.»
به گزارش رادیو فردا، این سخنان در حالی بیان می‌شود که سران مذهبی سیستان و بلوچستان و به‌ویژه مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، نوع برخورد حکومتی و تیراندازی مأموران جمهوری اسلامی به سوی نمازگزاران در سیستان و بلوچستان را باعث ناامنی می‌دانند.
در همین زمینه، فعالان مدنی در سیستان و بلوچستان گزارش می‌دهند که طی اعتراضات شش ماه گذشته در سیستان و بلوچستان و به‌ویژه با تداوم جمعه‌های اعتراضی در زاهدان «تعداد زیادی از شهروندان و از جمله کودکان زیر ۱۸ سال بدون دلیل و برخلاف روال قانونی بازداشت شده‌اند که از وضعیت بسیاری از آن‌ها به دلیل قطعی اینترنت در بسیاری از مناطق سیستان و بلوچستان و تهدید خانواده‌ها از سوی دستگاه‌های امنیتی اطلاع» دقیقی در دست نیست.
با وجود این، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در ادامه سخنان روز سه‌شنبه خود گفت که «لازمه سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان احساس امنیت است» و مدعی شد که «با توسعه امنیت در تمام موضوعات به دنبال رونق اقتصادی در منطقه هستیم.»
قول «رونق اقتصادی» در حالی از سوی این مقام نظامی داده می‌شود که استان سیستان و بلوچستان با گذشت دهه‌ها از حکومت جمهوری اسلامی همچنان در محرومیت شدید به‌ سر می‌برد.
در این باره در بولتن شماره ۲۹ خبرگزاری فارس، به تاریخ ۰۳/۰۹/۱۴۰۱، که در جریان هک این خبرگزاری نزدیک به سپاه از سوی گروه هکری بلک‌ریوارد منتشر شد، در سرفصلی با عنوان «مردم سیستان و بلوچستان در اوج فقر و مظلومیت طرفدار نظام و رهبری هستند» آمده است: «مردم سیستان و بلوچستان مظلوم هستند. این منطقه بسیار خشن است. در برخی از مناطق استان به دلیل فقر و گرسنگی نوزادان انگشتان خود را می‌مکند.»
 

منبع:پژواک ایران