PEZHVAKEIRAN.COM حکم شش سال حبس و تبعید مجید توکلی، فعال سیاسی، تأیید شد
 

حکم شش سال حبس و تبعید مجید توکلی، فعال سیاسی، تأیید شد

 

مجید توکلی روز چهارشنبه خبر داد که دادگاه تجدید نظر، حکم صادر شده در پروندۀ او شامل شش سال حبس و مجازات‌های تکمیلی از جمله «تبعید» را عیناً تأیید کرده و این حکم «قطعی و قابل اجرا» است.

این فعال سیاسی پیش از این از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده بود.

از جمله محکومیت‌های تکمیلی آقای توکلی همچنین «دو سال تبعید از تهران، منع فعالیت مجازی و منع خروج از کشور» عنوان شده است.

او در ادامه رشته‌توئیت اخیر خود تصریح کرده با توجه به اینکه پرونده روز ۲۵ مرداد امسال در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر ثبت شده بود و این شعبه رأی خود را تنها چهار روز بعد صادر کرده، «بعید است که قضات چندین جلد پرونده و دادخواست را دیده باشند».

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، «مجازات اشد» یعنی پنج سال حبس در مورد آقای توکلی قابل اجرا خواهد بود.

مجید توکلی همچنین یادآور شده که این حکم صرفاً به‌دلیل «نوشته‌ها و نظرات چندسال اخیر» این فعال سیاسی و در ادامۀ «سرکوبِ فکر و بیان این‌سال‌ها» صادر شده است.

این فعال دانشجویی سابق یکم مهرماه پارسال در جریان اعتراضات سراسری توسط نهادهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۸ دی به قید وثیقه آزاد شد.

منبع:پژواک ایران