PEZHVAKEIRAN.COM بازداشت چند نفر در ارتباط با «فعالیت در حوزه زنان»
 

بازداشت چند نفر در ارتباط با «فعالیت در حوزه زنان»

 

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به همراه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۱۵ شهریور بیانیه مشترکی صادر کرده و نوشتند که شماری از افراد را در ارتباط با فعالیت در حوزه زنان و جامعه مدنی بازداشت کرده و «تحت ضربه» قرار داده‌اند.

این دو نهاد امنیتی اتهامات این افراد را «برگزاری دوره‌های مجازی و رایگان برای فعالان حوزه زنان و جامعه مدنی» برای «افرادی از داخل و خارج از کشور» عنوان کرده و بدون ارائه مدرکی، نوشته‌اند که این افراد از «وزارت امور خارجه آمریکا، مؤسسه خانه آزادی و مؤسسه خشونت‌پرهیزی برای دموکراسی» حمایت مالی «دریافت کرده‌اند.»

مسئولان حکومتی در ایران تاکنون همواره اعتراضات داخلی را به خارج از کشور نسبت داده‌اند اما در زمینه این ادعا نیز تاکنون مدارکی ارائه نکرده‌اند.

با نزدیک شدن سالگرد اعتراضات سراسری سال گذشته در ایران علیه جمهوری اسلامی، این بیانیه مدعی شده است افرادی که اکنون از سوی این دو نهاد بازداشت شده‌اند «مشغول شبکه‌سازی زنان و برنامه‌ریزی برای نقش‌آفرینی» در اعتراضات بوده‌اند.

این دو نهاد امنیتی برای مدعای خود شواهد و مدارکی ارائه نکرده و نام و مشخصات افراد بازداشت‌شده و چگونگی روند قضایی برای آنها را نیز ذکر نکرده‌اند.

در اولین سالگرد قتل حکومتی مهسا امینی در بازداشت پلیس گشت ارشاد، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از دو ماه پیش اقدامات گسترده‌ای را با تشدید فشار بر فعالان سیاسی، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و خانواده‌های قربانیان اعتراضات ترتیب داده‌اند.

منبع:پژواک ایران