PEZHVAKEIRAN.COM دادگاه انقلاب سمنان یک شهروند بهایی را به ۱۶ سال حبس محکوم کرد
 

دادگاه انقلاب سمنان یک شهروند بهایی را به ۱۶ سال حبس محکوم کرد

 

دادگاه انقلاب سمنان شهدخت خانجانی، شهروند بهایی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه به قصد برهم‌زدن امنیت» به ۱۶ سال حبس، ۱۷ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، جریمه نقدی، دو سال ممنوعیت در فضای مجازی و منع عضویت در احزاب و گروه‌های اجتماعی محکوم کرده است.

وبسایت «بهائیان در آئینه مطبوعات» که تعقیب و آزار جامعه بهائیان ایران با ارائه اسناد و مدارک را ثبت می‌کند، روز ۱۶ شهریور خبر داد که حکم خانم خانجانی غیابی صادر شده و روز شنبه ۱۹ شهریور آخرین مهلت اعتراض به حکم تعیین شده است.

شهدخت خانجانی، مادر دو فرزند، روز ۸ خرداد امسال در خانه خود در سمنان بازداشت و پس از ۱۰ روز با قرار وثیقه آزاد شده بود. اتهاماتی که او براساس آن به حبس طولانی‌مدت محکوم شده، بندهای تکراری در کیفرخواست‌های دادگاه‌های انقلاب علیه بسیاری از بهائیان و همچنین سایر شهروندان ایران است.

گزارش‌های پیاپی ارائه شده از سوی نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر شامل گزارشگر ویژه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر همواره تأکید کرده‌اند که آزار و اذیت و پیگرد بهائیان ایران بخشی از رویکرد تبعیض‌آمیز و سیستماتیک حکومتی علیه این گروه از شهروندان کشور است.

تازه‌ترین گزارش سالانه «آزادی مذهبی بین‌المللی» با ارائه جزئیات تصویری از تشدید سرکوب، محاکمه، خشونت و تبعیض علیه شهروندان بهائی ایران در یک سال اخیر را ترسیم کرده بود.

منبع:پژواک ایران