PEZHVAKEIRAN.COM تفتیش منزل پنج شهروند بهایی در قائم‌شهر
 

تفتیش منزل پنج شهروند بهایی در قائم‌شهر

 
به گزارش منابع حقوق بشری، ماموران حکومت جمهوری اسلامی ایران با مراجعه به منزل پنج شهروند بهائی ساکن قائم‌شهر، در استان مازندران، اقدام به تفتیش و ضبط برخی لوازم شخصی آنها کرده‌اند.
به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران حکومتی روز دوشنبه ۲۴ مهر ابتدا منزل سهیل حق‌دوست، شهروند بهائی ساکن قائم‌شهر، را تفتیش کرده و برخی وسایل شخصی او از جمله کتاب‌ها، تبلت، و تلفن همراه او را ضبط کردند.
بنا بر این گزارش، آنها سپس به منزل چهار شهروند بهائی دیگر به نام‌های حسین فنائیان، سهراب لقائی، ابراهیم لقائی، و فوائد لقائی، مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل برخی از لوازم شخصی آنها از جمله تلفن همراه و کتاب‌های‌شان را ضبط کرده و با خود برده‌اند.
این در حالی است که درباره اتهامات این شهروندان و دلیل تفتیش منازل آنها هیچ خبری منتشر نشده است.
در هفته‌های گذشته هم دست‌کم پنج شهروند بهائی در یزد و شیراز بازداشت شده‌اند.
فشار جمهوری اسلامی بر بهائیان؛ ایمان رشیدی در حضور «فرزند ١٨ ماهه‌اش» بازداشت شد
پیشتر هم دادگاه انقلاب قا‌ئم‌شهر چهارده شهروند بهائی را مجموعا به ۳۱ سال حبس محکوم کرده بود.
به گزارش هرانا، دادگاه انقلاب در تیرماه سال جاری این چهارده شهروند بهائی ساکن قائم‌شهر، ساری، و بابلسر، در استان مازندران، را به اتهام «فعالیت آموزشی و یا تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام» به تحمل حبس، پرداخت جزای نقدی، و توقیف اموال محکوم کرده بود.
کمیسیون آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی بین‌المللی به تازگی در بیانیه‌ای از تشدید فشار بر اقلیت‌های مذهبی در ایران و کارزار جمهوری اسلامی در بازداشت بهائیان ابراز نگرانی کرد.
بر پایه گزارش این کمیسیون، در حال حاضر دست‌کم حدود ۲۰۰ نفر به دلایل مذهبی یا اعتقادی در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند.
شهروندان بهائی در ایران پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ بطور نظام‌مند در معرض اعدام، تبعیض‌های گسترده اجتماعی و سیاسی، و برخوردهای غیرقانونی از جمله بازداشت‌ و هتک حرمت به آرامستان‌هایشان قرار گرفته‌اند.

منبع:صدای آمریکا