PEZHVAKEIRAN.COM «فرمانده موشکی حزب‌الله» در سوءقصد اسرائیل کشته شد؛ گزارش «بیش از ۴۰ کشته در حمله هوایی» در نزدیکی حلب
 

«فرمانده موشکی حزب‌الله» در سوءقصد اسرائیل کشته شد؛ گزارش «بیش از ۴۰ کشته در حمله هوایی» در نزدیکی حلب

رسانه‌های اسرائیلی خبر داده‌اند که یک فرمانده موشکی حزب‌الله لبنان در حمله‌ نیروهای اسرائیلی به خودرویش کشته شده است. بر اساس گزارش‌ها بیش از ۴۰ نفر هم در حملات هوایی منتسب به اسرائیل در نزدیکی شهر حلب سوریه کشته شده‌اند.

کردل، وبسایت حامی حزب‌الله لبنان می‌گوید که این گروه کشته شدن سه نفر از نیروهایش در بازوريه در جنوب لبنان را تایید کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌اند که هدف این حمله عبدالحسن نعیم بوده، که به عنوان یکی از فرماندهان حزب‌الله و مهره‌ای کلیدی در طراحی و انجام حملات راکتی علیه اسرائیل معرفی شده است.

چند ساعت پیش از اعلام این خبر، وزارت دفاع سوریه اسرائیل را متهم کرد که در ساعت ۱:۴۵ بامداد به وقت محلی روز چندین منطقه در حومه حلب را هدف قرار داده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است هم می‌گوید که هدف‌ این حملات، انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله لبنان بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی گزارش داده است که پنج نفر از نیروهای حزب الله لبنان هم در میان کشته‌شدگان هستند و تعداد کشته‌ها را ۳۸ نفر اعلام کرده است.

اسرائیل معمولا در مورد حملات انجام شده توسط این کشور در سوریه اظهار نظری نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تداوم حملات اسرائیل در سوریه را خلاف قوانین بین‌المللی دانست و گفت این اقدامات «پیامدهای خطرناکی» دارد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران هم اسرائیل را متهم کرده که با حمله به دنبال «تداوم و گسترش بحران در منطقه» است.

حمله اسرائیل به حلب

وزارت دفاع سوریه می‌گوید در حمله امروز تعدادی از غیرنظامیان و پرسنل نظامی سوری نیز کشته شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم گفته است در این حملات «ده‌ها» نفر زخمی شده‌اند.

نقاطی که هدف قرار گرفته‌ در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حلب واقع شده‌اند.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل صدها حمله به سوریه انجام داده، که عمدتا هدف این حملات گروه‌های متحد و مورد حمایت ایران بوده است.

ایران همچنین یکی از حامیان مهم گروه شبه نظامی فلسطینی حماس است.

پس از حملات حماس در ۷ اکتبر، اسرائیل دست به عملیات تلافی جویانه برای نابودی این گروه در غزه زد و متعاقب آن حملات این کشور به سوریه نیز افزایش یافته است.

حزب‌الله نیز بارها از جنوب لبنان حملات موشکی متعددی را علیه اسرائیل انجام داده و متعاقب آن اسرائیل نیز به این حملات پاسخ داده است.

بنا به برآورد رویترز در تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌الله در ماه‌های اخیر حدود ۲۷۰ عضو حزب‌الله و ۵۰ فرد غیرنظامی، از جمله کادر درمان و خبرنگاران کشته شده‌اند. در مقابل حدود ده سرباز اسرائیلی و چند اسرائیلی غیرنظامی نیز در حملات حزب‌الله کشته شده‌اند.

منبع:بی بی سی