PEZHVAKEIRAN.COM وال استریت جورنال: اسرائیل برای حمله مستقیم ایران طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده آماده می‌شود
 

وال استریت جورنال: اسرائیل برای حمله مستقیم ایران طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده آماده می‌شود

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه همزمان با تشدید تهدیدهای حکومت ایران و افزایش احتمال گسترش درگیری در منطقه، تاکید کرد که اسرائیل به جنگ در غزه ادامه می‌دهد، اما همزمان در حال آماده شدن برای سناریوهایی در مناطق دیگر است.
روزنامه «وال استریت جورنال» روز پنجشنبه ۲۳ فروردین، به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که «اسرائیل بر اساس اطلاعات دریافتی از ایالات متحده برای حمله مستقیم ایران به جنوب یا شمال اسرائیل آماده می‌شود.»
این روزنامه همچنین به نقل از شخصی که یک «منبع نزدیک به رهبری ایران» نامید، نوشت که بحث در مورد طرح های حمله در ایران در جریان است اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.
وال استریت جورنال به هویت این مقام آمریکایی و منبع ایرانی اشاره نکرد.
در جریان حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق در روز ۱۳ فروردین، شش تن از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند. از آن هنگام، رهبر و سایر مقامات جمهوری اسلامی اقدام به تهدید در مورد حمله تلافی جویانه به اسرائیل کرده اند. این در شرایطی است که این کشور تاکنون انجام این حمله را تایید یا تکذیب نکرده است.
همزمان با ادامه تهدیدهای رهبر و سایر مقامات جمهوری اسلامی، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین، تاکید کرد که حمایت ایالات متحده از امنیت اسرائیل «آهنین» است و این مسئله را در تازه‌ترین تماسش با نخست‌وزیر اسرائیل به او گفته است.
سفارت ایالات متحده در اورشلیم
هشدار امنیتی ایالات متحده: کارمندان دولت آمریکا و خانواده آنها از سفر در سه منطقه اسرائیل خودداری کنند
همچنین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، از جمهوری اسلامی خواسته که از موضع خود عقب‌نشینی کند و از طریق کشورهای مختلف به تهران پیام داده است که افزایش تنش به نفع هیچ کشوری از جمله خود ایران نیست.
کارین ژان پییر، سخنگوی کاخ سفید، نیز روز پنجشنبه درباره احتمال حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی در واکنش به حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری‌اش در دمشق تاکید کرد که آمریکا نمی‌خواهد درگیری‌ها در منطقه گسترش یابد.
در همین حال، دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا، در شبکه اجتماعی «ایکس»، نوشت که با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، تماس گرفته و گفته است که حاکمان ایران نباید خاورمیانه را به درگیری گسترده‌تری بکشانند.
او احتمال آغاز ناخواسته درگیری از سوی یکی از طرفین را محتمل دانسته و توصیه کرده است که جمهوری اسلامی در جهت مخالف، یعنی کاهش تنش، گام بردارد.
آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، نیز در گفتگوی تلفنی با همتای خود در ایران خواستار «حداکثر خویشتن‌داری» از سوی همه طرف‌ها و پرهیز از تشدید تنش شد.
وزارت خارجه آلمان در پستی در ایکس به نقل از او نوشت: «جلوگیری از تشدید بیشتر تنش منطقه‌ای به نفع همه است. ما از همه بازیگران در منطقه می‌خواهیم با حداکثر خویشتن‌داری مسئولانه عمل کنند.»
در این میان، روسیه که روابط نزدیکی با جمهوری اسلامی دارد، صرفا در مورد سفر به خاورمیانه هشدار داده است.

منبع:صدای آمریکا