PEZHVAKEIRAN.COM صندوق بین‌المللی پول: رشد قوی اقتصاد آمریکا به بهبود اقتصاد جهانی کمک کرده است
 

صندوق بین‌المللی پول: رشد قوی اقتصاد آمریکا به بهبود اقتصاد جهانی کمک کرده است

رئیس صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه ۲۳ فروردین، اعلام کرد رشد قوی اقتصاد ایالات متحده به آنچه بهبود پیش‌بینی اقتصاد جهانی نامید، کمک کرده است، اما با این حال، نیاز به تلاش‌های بیشتر برای مقابله با «کاهش بهره‌وری» وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کریستالینا جورجیوا به خبرنگاران گفت: «رشد اقتصاد جهانی به دلیل فعالیت‌های قدرتمند در اقتصاد ایالات متحده و بسیاری از اقتصادهای بازارهای نوظهور، اندکی بهتر شده است.»
گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده که اخیرا منتشر شد، نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا با سرعتی غیرقابل پیش‌بینی، نرخ رشد ۳ و سه‌دهم درصدی را در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی ثبت کرد؛ آماری که نشان‌دهنده قدرت بزرگترین اقتصاد جهان است.
رئیس صندوق بین‌المللی پول همچنین گفت، «در شرایطی که تورم تا حدودی سریع‌تر از آن‌چه قبلا انتظار می‌رفت در حال کاهش است، نرخ مصرف بالای خانوارها، سرمایه‌گذاری تجاری و کاهش مشکلات زنجیره‌تامین نیز در رسیدن به این رشد اقتصادی کمک کرد.»
بر اساس این گزارشر این سخنان حاکی از آن است که صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد اقتصاد جهان سریع‌تر از آنچه در ژانویه پیش‌بینی کرده بود، رشد کند.
صندوق بین‌المللی پول پیش‌تر رشد اقتصاد جهانی را سه و یک دهم درصد در سال ۲۰۲۴ و سه و دو دهم درصد در سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی کرده بود.
رئیس صندوق بین المللی پول تاکید کرد که «ما از خطر رکود جهانی و رکود تورمی دور شده‌ایم، اما همانطور که برخی پیش‌بینی کرده‌اند، هنوز چالش‌های بسیاری برای نگرانی وجود دارد.»
کریستالینا جورجیوا از «افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی»، «مشکلات ناشی از افزایش بدهی عمومی» و همچنین «کاهش تولید» به عنوان چالش‌هایی یاد کرد که به گفته او خطر فروپاشی اقتصاد جهانی را افزایش می‌دهند.

منبع:صدای آمریکا