PEZHVAKEIRAN.COM عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: در ساعات آینده اسراییل را «تنبیه» می‌کنیم
 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: در ساعات آینده اسراییل را «تنبیه» می‌کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: در ساعات آینده اسراییل را «تنبیه» می‌کنیم
جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از اقدام نظامی جمهوری اسلامی علیه اسراییل طی ساعات آینده خبر داد.
کریمی قدوسی، روز جمعه ۲۴ فروردین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی درساعت آینده این شرور خواهد فهمید که من بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیت‌های جبهه مقاومت بزند باز با سجیل و خیبرشکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد.»
جمهوری اسلامی وعده داده که حمله اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را پاسخ خواهد داد. در جریان این حمله که  روز دوشنبه، ۱۳ فروردین، رخ داد هفت افسر ارشد سپاه پاسداران شامل محمدرضا زاهدی، فرمانده مسئول حوزه سوریه و لبنان در نیروی قدس، کشته شدند.
امروز شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز هم به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش کرد انتظار می‌رود حمله ایران به خاک اسراییل، امروز جمعه ۲۴ فروردین انجام شود.
سی‌بی‌اس نیوز به نقل از این مقامات نوشت این حمله شامل ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک خواهد بود که به سوی اهداف نظامی در داخل اسراییل شلیک خواهند شد.
روزنامه وال‌استریت ژورنال هم روز پنجشنبه ۲۳ فروردین در گزارش مشابهی نوشت که انتظار می‌رود ایران بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده به اسرائیل حمله کند.
همزمان با این گزارش‌ها، شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا هم اعلام کرد به‌دلیل مسائل امنیتی، تعلیق پروازهای برنامه‌ریزی شده به تهران و از تهران را تا پنجشنبه آینده، ۳۰ فروردین تمدید کرده است.
لوفت‌هانزا افزود که طی این مدت از آسمان ایران نیز برای پروازهای خود استفاده نخواهد کرد.
این شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان اعلام کرد این تصمیم را پس از «ارزیابی دقیق» با استفاده از ارزیابی‌های امنیتی دولت و اطلاعات خود گرفته است.
کاخ سفید روز جمعه، ۲۴ فروردین، با «واقعی و موثق» خواندن خطر حمله قریب الوقوع جمهوری اسلامی به اسرائیل، بر تعهد ایالات متحده برای دفاع از اسرائیل و نیز محافظت از شهروندان و منافع آمریکا تاکید کرد.
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، درباره وضعیت تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه اسرائیل گفت: «ما مطمئناً به تهدیدهای علنی مقامات ایران در مورد حمله به اسرائیل توجه داریم و آنها را تهدیدی بسیار موثق از سوی ایران می‌دانیم. ما با همتایان اسرائیلی خود ارتباط مداوم داریم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها می‌توانند در برابر این نوع حملات از خود دفاع کنند.»
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه در بازدید از نیروهای هوایی ارتش اسرائیل اعلام کرد که کشورش از نظر دفاعی و تهاجمی آماده است.
وزیر دفاع اسرائیل هم اعلام کرده که هر حمله مستقیم ایران، مستلزم پاسخ مناسب اسرائیل علیه تهران خواهد بود.

منبع:ایران وایر