PEZHVAKEIRAN.COM رضا پهلوی: جنگ خامنه‌ای جنگ ایران و ملت ایران نیست
 

رضا پهلوی: جنگ خامنه‌ای جنگ ایران و ملت ایران نیست

رضا پهلوی
رضا پهلوی
رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایران، در پیامی به علی خامنه‌ای هشدار داد که «دست از حماقت بردارد و با سیاست‌های توسعه‌طلبانه و البته خیانت‌کارانه‌اش ایران را به ورطه جنگ نکشاند».
نزدیک به دو هفته پس از حمله‌ای منتسب به اسرائیل در دمشق که به کشته شدن هفت نیروی سپاه پاسداران،‌ از جمله محمدرضا زاهدی،‌ از فرماندهان ارشد این نیرو، انجامید، هر روز خبرهایی از نزدیک بودن «انتقام سخت» جمهوری اسلامی می‌آید.
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در خطبه نماز عید فطر هفته گذشته گفت حمله هوایی اسرائیل در دمشق به دلیل هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران، حمله به خاک ایران بود و یقیناً از آن انتقام گرفته خواهد شد.
در مقابل مقامات اسرائیلی بارها هشدار داده‌اند که هر گونه حمله‌ای به خاک کشور خود را با حمله‌ای مشابه پاسخ خواهند داد، اقدامی که به عقیده بسیاری از کارشناسان می‌تواند به جنگی دیگر در منطقه بینجامد.
 
شاهزاده رضا پهلوی در پیام خود در شبکه ایکس که روز شنبه، ۲۵ فروردین، منتشر شده، تأکید کرده است که «جنگ خامنه‌ای، جنگ ایران و ملت ایران نیست».
او نوشته است:‌ «خامنه‌ای و رژیم تحت امرش، ایران را به کشوری عقب‌مانده و منزوی بدل کرده‌‌اند، و با درگیر کردن ملت و مملکت در جنگی دیگر، تنها بر مصیبت‌های ایرانیان می‌افزایند.»
روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال روز جمعه در گزارشی از احتمال عملی شدن پاسخ نظامی ایران به اسرائیل «در ۴۸ ساعت آتی» نوشته و افزوده بود که رهبر جهوری اسلامی هنوز در حال بررسی مخاطرات سیاسی چنین حمله‌ای است.
همزمان دست‌کم دو خط هوایی اروپایی پروازهای خود به ایران را کم یا تعلیق کرده و چند کشور هم از شهروندان خود خواسته‌اند که خاک ایران و اسرائیل را ترک کنند.

منبع:رادیو فردا