PEZHVAKEIRAN.COM ادامه خرابکاری حوثی‌ها در آب‌های آزاد؛ حمله به دو کشتی باری متعلق به سوئیس و آلمان
 

ادامه خرابکاری حوثی‌ها در آب‌های آزاد؛ حمله به دو کشتی باری متعلق به سوئیس و آلمان

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده تایید کرد شورشیان حوثی‌ مورد حمایت حکومت ایران در یمن، روز یکشنبه ۲۰ خرداد دو کشتی باری متعلق به سوئیس و آلمان را با موشک هدف قرار دادند.

به گزارش سنتکام، حوثی‌ها دو موشک بالستیک ضدکشتی را از مناطق تحت کنترل خود به سمت خلیج عدن پرتاب کردند که یکی از موشک‌ها به یک کشتی کانتینری متعلق به سوئیس به نام «تاویشی» برخورد کرد، اما این کشتی با وجود خسارت وارده به مسیر خود ادامه داد و موشک دوم توسط یک ناو نیروهای ائتلاف خنثی شد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده همچنین اعلام کرد که شبه‌نظامیان حوثی‌ در اقدامی جداگانه یک موشک بالستیک و یک موشک کروز ضدکشتی را به سمت خلیج عدن پرتاب کردند، که هر دو موشک به کشتی «نوردرنی» متعلق به آلمان برخورد کرد. به گفته سنتکام، این کشتی هم با وجود خسارت مادی به مسیر خود ادامه داد.

سنتکام همچنین گزارش داد که نیروهای ارتش ایالات متحده در همین روز با موفقیت یک پهپاد حوثی‌ها را بر فراز خلیج عدن منهدم کردند و بعداً در عملیاتی جداگانه دو موشک کروز و یک موشک‌انداز را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منهدم کردند.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده می‌گوید هدفش از این اقدامات، حفاظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف و کشتی‌های تجاری است.

منبع:صدای آمریکا