PEZHVAKEIRAN.COM کشته شدن دو فعال سياسی و دو کشاورز عرب در خوزستان
 

کشته شدن دو فعال سياسی و دو کشاورز عرب در خوزستان

کشته شدن يک فعال سياسی عرب در زندان کارون

پس از اعدام چهار فعال سياسی اهوازی در روزهای گذشته، تعداد ديگری به جمع کشته شدگان عرب افزوده شدند.
به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز يک زندانی سياسی به نام سعيد کروشات در زندان کارون اهواز درگذشت.
آقای کروشات که يک فعال سياسی مستقل بوده از ساکنان منطقه سيد کريم(عين ۲) در غرب اهواز بوده است. کروشات حدود شش ماه پيش دستگير وبه يک بازدشتگاه در شيراز منتقل شده بود. بعد از مدتی آقای کروشات مجددا به زندان سپيدار اهواز منتقل شده و بارها مورد بازجويی وشکنجه جسمی وروحی وروانی قرار می گيرد.

آقای کروشات بعد از طی مدتی در يک سلول انفرادی در زندان سپيدار به زندان کارون منتقل و در چهارشنبه شب ۲۷.۶.۲۰۱۲ هفته گذشته در سلول انفرادی در اين زندان جان سپرد. جنازه مرحوم کروشات هنوز دفن نشده و در اختيار مراجع امنيتی است.

***

کشته شدن يک فعال عرب در رامهرمز وزخمی شدن ۴ پليس

سيد عنايه (۲۶ ساله) از اهالی اهواز، متاهل و دارای دو فرزند پس از درگيری با نيروهای انتظامی در مسير اميديه به رامهرمز به ضرب گلوله پليس کشته شد.
به گزارش منابع موثق از رامهرمز واهواز سيد عنايه به همراه يک فعال سياسی ديگر در جريان يک ماموريت سياسی در اميديه تحت تعقيب قرار گرفته بود.
بعد از درگيری با نيروهای انتظامی و تعقيب وگريز سيد عنايه به و شخص همراه او اقدام به خروج از شهر کرده و در مسير خود در نزديکی رامهرمز با کمين نيروی انتظامی مواجه می شوند. در اين کمينگاه نيز درگيری ديگری آغاز وسيد عنايه کشته و شخص همراه او زخمی و دستگير می شود. منابع خبری گزارش داده اند که چهارتن از افراد نيروی انتظامی در اين درگيری زخمی شده اند.

***

نيروی انتظامی دو برادر کشاورز عرب را در شوش کشت

به دنبال موج گسترده مصادره زمين های کشاورزی کشاورزان عرب در ساير مناطق عرب نشين اقليم اهواز، دو برادر کشاورز به نام های؛ سيد موسی فاضلی(۴۱ ساله) وسيد علی فاضلی(۳۴ ساله) در مزرعه خود واقع در روستای عبدالخان در ۳۰ کيلومتری جنوب شهرستان شوش به ضرب گلوله نيروهای انتظامی کشته شدند.
نيروی انتظامی زمانی اقدام به کشتن اين دو برادر کرد که هر دو فرد کشته شده بر مالکيت آبا واجدادی خود بر اين مزرعه تاکيد داشتند وبه باغ داری خود در اين قطعه زمين ادامه داده بودند. کشته شدگان از اين قطعه زمين به عنوان تنها منبع در آمد خانوادهای خود ياد کرده وبارها از طريق مراجع قضايی خواستار عدم مصادره آن شده اند. در آخرين روز کشته شدن اين دو برادر نيروی انتظامی با حضور در مزرعه مانع ورود آنها به مزرعه شده وبا ارائه حکم قضايی اين قطعه زمين کشاورزی را ملک دولتی اعلام کرده که اين موضوع باعث مشاجره شده وبا آن که برادران فاضلی هيچ گونه سلاح گرم يا سلاح سرد به همراه خود نداشته اند، هدف تيراندازی يک درجه دار نيروی انتظامی قرار گرفته وهر دو کشته می شوند.
جنازهای موسی وعلی فاضلی در روز جمعه ۲۹.۶.۲۰۱۲ در روستای عبدالخان تشييع ودفن شدند. به گفته شاهدان عينی وفعالان حقوق بشری در منطقه؛ مسئولان امنيتی وقضايی سعی دارند که با کشتن مردم و تحت تعقيب قرار دادن و زندان صاحبان زمين های کشاورزی وديگر املاک آنها را ترسانده تا برنامه های دولتی برای نسل زدايی مردم عرب را به اجرا درآورند.
چندی پيش نيز چندين مزرعه از صاحبان اصلی آنها در روستاهای عرب نشين شجيرات در جنوب شوشتر و روستاهای تابع شهر حميديه وشهرستان اميديه در شرق اهواز مصادره شدند. موج مصادره زمين های کشاورزان عرب از سال ۱۳۶۸ به اين سو شدت يافته وباعث آواره شدن بسياری از روستا نشينان گرديده است. طرح توسعه نيشکر وچندين طرح نظامی ديگر صدها هزار هکتار زمين حاصل خيز کشاورزی متعلق به مردم عرب را با استفاده از قوه قهريه ازآنان سلب نموده است.

منبع:پژواک ایران